A Continental a technológia három területén is formálni fogja a következő húsz év mobilitási ökoszisztémáját: alternatív vezetési rendszerek, önvezetés, és interkonnektivitás, amely a felhőt és az adatkezelést is magában foglalja.
Dr. Elmar Degenhart, a Continental vezérigazgatója szerint 2030 után a dízel és benzines motorok utolsó generációja fog az utakra kerülni, 2040 után pedig már elképzelhető, hogy befejeződik a benzines és dízelautók értékesítése. 2050-től, ha minden jól megy, az utak és városok szén-dioxid-emisszió mentesek lesznek.
Kis és könnyűsúlyú járműveknél valószínűleg a teljesen elektromos meghajtás lesz a legjobb megoldás, főleg a városokban, és akkor, amikor 300 km hatótávolság elegendő. De csak abban az esetben, ha a gyártás és használat során alkalmazott elektromosság tiszta forrásokból származik. A nehéz járművek esetében, melyek általában többet vannak úton és nagyobb távolságokat tesznek meg egyszerre, az akkumulátor nem számít öko-hatékony választásnak, viszont az elektromos meghajtással kombinált ultra-tiszta dízel és tiszta benzines motorok már ma is hozzájárulnak a klímaváltozás elleni küzdelemhez.
Önvezetés: a fejlett vezetést segítő rendszerek csökkentik a balesetek számát
Naponta 3700 ember hal meg közúti balesetben, 100 ezer pedig sérülést szerez, a Continental technológiai vállalat célja, hogy biztonságosabbá tegye a vezetést. Ma már a világ összes járműve átlagosan két fejlett vezetést segítő rendszerhez szükséges érzékelővel rendelkezik. Ezek a legtöbb esetben kamerák és radaros vagy ultrahangos szenzorok. Egy autónak körülbelül 18 érzékelőre van szüksége a részleges automata vezetéshez. A teljesen automata, vagy önvezetés esetén ez a szám harmincra emelkedik, a vállalat célja, hogy ennek megfelelően fejlesszen. A Continental mára a világ egyik vezető szolgáltatójává vált a technológia ezen területén, 2019-ben a vállalat csak a vezetést segítő rendszereket több mint 2 milliárd euró értékben tervezi értékesíteni
A mobilitási ökoszisztéma számára a szoftver jelenti az oxigént
Egyre több jármű kerül szoftveres összekapcsolásra a Continental technológiáját alkalmazva. Amíg a mai autóknak több mint 100 millió sornyi szoftverkódra van szüksége a működéshez, a jövő funkcióit lehetővé tévő szoftverek mennyisége a mostani tízszeresére fog növekedni. Az elkövetkező években a szoftvereket érintő eladások tízszer nagyobbak lesznek, mint ma.
A Continental a felgyorsult adatközléssel növeli a szolgáltatásai minőségét a kereskedelmi járműflották és a bérautók számára, digitális megoldásaik között a járműadatok távolról való rögzítése is szerepel. Például már képesek a gumiabroncsok állapotnak ellenőrzésére, vagy akár az okostelefon kocsikulccsá való alakítására. Mindennek megfelelően a vállalatnak nagy számban van szüksége szoftverfejlesztőkre. A Continental 49 ezer embert alkalmaz világszerte, akiknek több mint harmada rendelkezik szoftverrel kapcsolatos szakértelemmel. Ezen kívül a vállalat saját globális szoftverakadémiáján csak 2019-ben több mint 2000 alkalmazott kap további képzést. 2022 végére a szoftver- és IT-szakértők száma a jelenlegi 19 ezerről 25 ezerre fog növekedni.
(x)