A Ford bejelentette, hogy a Jose Cuervo tequilagyártó vállalattal közösen fejleszt ki egy fenntartható, kis tömegű anyagot, amit teljes járműkínálatában felhasznál majd. Az együttműködés révén az agávéval bővül az autógyár környezettudatos alapanyagainak portfóliója.
A Ford 2000-ben kezdett bele a járművekben alkalmazható fenntartható anyagok kutatásába. Ma már az autógyár többféle bioalapanyagot is felhasznál autóiban, és jelenleg is vizsgálja az olyan anyagok jövőbeli hasznosításának lehetőségeit, mint az alga, a paradicsomhéj vagy a szén-dioxid.
A petrolkémiai anyagok kiváltását célzó kutatás komoly segítséget jelent a Ford környezeti terhelésének csökkentésében és a szénkibocsátás mérséklésében, emellett pedig a járművek tömegcsökkentésében is, ami egyben a kőolaj-alapú üzemanyagok felhasználását is mérsékli.
A Ford többféle fenntartható anyagot is felhasznál:
- A kenaf (más néven rostmályva) a gyapotfélék családjába tartozó trópusi növény; ebből készül a Ford Escape ajtóburkolatának párnázása
- A Repreve szövet reciklált műanyagpalackokból készül, és gyártásának köszönhetően eddig több mint 5 millióval kevesebb ilyen palack került a hulladéklerakókba. A Ford legutóbb az F-150 modellben használta fel a Repreve szövetet
- Elhasznált farmernadrágokból és pólókból származó pamutból készül a Ford járművek utastéri párnázása és hangszigetelése
- Elhasznált műanyag szőnyegekből készül a Ford Escape, a Fusion, a Mustang és az F-150 hengerfej-burkolata
- Reciklált műanyagpalackokból készül több modell – például a Ford Transit és a C-Max – padlószőnyege és kerékjárat-burkolata
- Elhasznált, reciklált gumiabroncsokból készülnek a tömítések
- A Ford F-150 elektromos kábelkötegeinek műanyag szigetelését rizspelyva erősíti
- Szója-alapú hab kerül az üléspárnákba, a háttámlákba és a fejtámlákba a Ford észak-amerikai modelljeiben
- A Ford Flex tárolórekeszeit búzaszalma teszi szilárdabbá
- Cellulóztartalmú farostok kerülnek a Lincoln MKX kartámaszaiba. Az iparágban először használnak ilyesmit az üvegszál-erősítésű műanyag kiváltására; az így készült részegységek súlya 10 százalékkal kevesebb, gyártásuk 30 százalékkal gyorsabb, emellett pedig csökkentik a szénkibocsátást