Csökkent a Panasonic forgalma, és romlott a működési eredménye pénzügyi éve első kilenc hónapjában. A harmadik negyedévben viszont a Tesla akkumulátor-keresletének köszönhetően nőtt a Panasonic működési eredménye.
Pénzügyi éve első kilenc hónapjában, az április-decemberi periódusban 5,76 ezer milliárd jen (53,15 milliárd dollár), az előző évinél 5,4 százalékkal alacsonyabb értékesítési árbevétel mellett 17,8 százalékkal 240,67 milliárd jenre (2,22 milliárd dollár) csökkent a Panasonic elektronikai konszern működési eredménye. A nettó nyereség eközben 2,6 százalékkal 178,15 milliárd jenre (1,64 milliárd dollár) emelkedett. A forgalom és a működési eredmény csökkenését elsősorban a kínai piacon a beruházási és fogyasztási kereslet csökkenésére, a nyereség emelkedését viszont a jen erősödésének a repatriált jövedelemre gyakorolt negatív hatását is kompenzáló kisebb adóteherre vezeti vissza a Panasonic.
A harmadik pénzügyi negyedévben, október-decemberben a Panasonic viszont az elemzői várakozásokat meghaladó működési eredményt ért el, elsősorban a Tesla magasabb akkumulátor- igényének köszönhetően. A Tesla elektromos autóihoz a Panasonic szállítja az akkumulátorokat. A Panasonic harmadik negyedévi működési eredménye három százalékkal 100,4 milliárd jenre (915,22 millió dollár) emelkedett az egy évvel korábbi 97,6 milliárd jenről.
A márciussal záró teljes pénzügyi évre vonatkozóan a Panasonic megerősítette korábbi eredmény előrejelzését: 7,70 ezer milliárd jen, az előző évinél 3,8 százalékkal kisebb értékesítési árbevétel után 300 milliárd jen, 27,1 százalékkal alacsonyabb működési eredményt, valamint 26,9 százalékkal kisebb, 200 milliárd jen nyereséget vár.
Az év egészére előirányzott működési eredmény meghaladja a piaci várakozásokat: a Reuters felmérésében 20 elemző átlagosan 295,14 milliárd jen működési eredményt jelzett a pénzügyi év egészére.
A Panasonic eredmény-beszámolója alkalmából egyúttal a Toyota és a Panasonic akkumulátorgyártó együttműködés, közös vállalat létesítését jelentette be. A Prime Planet Energy and Solutions vállalat minden autógyártó által használható akkumulátorokat fog gyártan elektromos járművekhez. Az 51 százalékban a Toyota és 49 százalékban a Panasonic tulajdonában létrehozandó vállalat az idén árpilis elején kezdi meg a működését ötezer alkalmazottal.
A Panasonic kizárólagos akkumulátor beszállítója volt a Tesla elektromos autókat gyártó amerikai vállalatnak. A Tesla azonban a sanghaji üzeméhez már a dél-koreai LG Chem és a kínai CATL akkumulátor-gyártókkal is beszállítói szerződést kötött.