Jelentősen, 11 százalékkal csökkent a Ferrari tavalyi profitja, miután egy éve még 46 százalékkal nőtt.
Az olasz luxusautógyár azt közölte, hogy a tavalyi adózott eredménye 699 millió euróra esett az egy évvel korábbi 787 millió euróról. A Ferrari bevétele 10 százalékkal, 3,76 milliárd euróra nőtt, nagyobb lett az elemzői várakozások átlagában szerepelt 3,5 milliárd eurónál. Tavaly a Ferrari 10 ezer 131 autót szállított le, ami 9,5 százalékkal több 2018-hoz képest, amikor 10 százalékos növekedést ért el.
A Ferrari legnagyobb piacára, Európába, a Közel-Keletre és Afrikába együttesen 16 százalékkal több, 4895 autót szállított, Kínába, Hongkongba és Tajvanra pedig összesen 836 autót, ami 20 százalékos növekedés. Az amerikai piacra küldött autók száma 3 százalékkal, 2900-ra csökkent.
Miután a Ferrari tavaly rekordszámú, öt új modellel jelentkezett, a cég azt közölte, hogy visszafog a tempóból a következő években. A Ferrari négy éve vált ki anyavállalatából, a Fiat Chryslerből, és önálló részvénytársasággá alakult.