A Hungexpo március 20. körül már-már hagyományosan a járművek terepe. Az autók szerelmesei számára mondhatni kihagyhatatlan esemény ez. Kihagyhatatlan élmény az „F” pavilon megtekintése, ahol a Magyar Veteránjárművesek Szövetsége (MAVAMSZ) jóvoltából az ország minden szegletéből érkeznek az elképesztően jó állapotban megőrzött, minimum felnőtt, de sok esetben nyugdíjas korú autók és tulajdonosaik.
Ahogy Néveri István, a Magyar Veteránjárművesek Szövetsége elnökségi tagja és jogi igazgatója fogalmazott, aki egyszer elindul a veteránjárműves úton, hamar megszállottá válik. A többségnél ez szerelem: van, aki havonta tesz félre egy-egy alkatrész megvásárlására, míg mások a többszörösét költik el egy autóra, ami a ráköltött összeg töredékét éri csak. Mellettük persze ott vannak a befektetési célú autógyűjtők, akik rendkívül értékes autókat újítanak fel, elsősorban a profit érdekében. Azt gondolnánk, hogy ez elsősorban idősebb férfiak „játéka”, de mégsem: a tagok között vannak fiatalok, idősek, férfiak, nők: a társadalom minden egyes szegletét magával tudja ragadni a régi járművek szeretete.
Ahogy a rendszeres látogatók már megszokhatták, valódi kuriózumok várják majd az „F” pavilon látogatóit. Ilyen lesz például a ritkaságszámba menő 1959-es Mercedes-Benz Ponton W180 elnevezésű pickup is. Az autóból összesen valamivel több, mint négyezer darab készült, de mivel elsősorban Dél-Afrikában volt iránta igazán nagy az érdeklődés, a legyártott modellek döntő többsége jobbkormányos, mindössze 25 darab készült a kontinentális Európában megszokott bal oldali kormánnyal. Egy magyar tulajdonos jóvoltából ezek egyike megtekinthető lesz.
A pickup modelleknél maradva nem mehetünk el szó nélkül az 1938-ban gyártott, Tempo A400 névre keresztelt három kerekű kisteherautó mellett sem, hiszen ez az autó önmagában is különleges, nem beszélve arról, hogy a kiállított modell nem egy felújított változat, hanem egy gyári állapotában megőrzött példány. Áttérve a sportosabb irányvonalra, ki kell emelnünk a Briclin SV-1 modellt. A Kanadában néhány ezres darabszámmal gyártott, sirályszárnyas modellből mindössze egyetlen darab van Magyarországon, ezt a felújított sportautót is megtekinthetik majd a kilátogatók. A fenti különlegességek mellett persze a veteránautós kiállítás elmaradhatatlan résztvevői is ott lesznek: rengeteg Porsche, például egy 1958-as 356A, mellette pedig a márka legfontosabb modelljei egészen a kilencvenes évekig.
Minden évben sok érdeklődőt vonz, minden bizonnyal a nosztalgiafaktor miatt is, a szocialista autó stand, ahol a keleti blokk járműveit lehet megtekinteni. A szokásos Ladák, Zsigulik és Wartburgok mellett idén megtekinthető lesz egy világoskék Volga M21, valamint egy Tavria ZAZ1102, utóbbiak valódi ritkaságok.