Vírus ide, vírus oda, a franciák francia autót vesznek

Peugeot
A britekhez képest szerencsésnek mondhatják magukat a francia autókereskedők, akik a korlátozások alól felszabadított május hónapban a tavaly eladott autók felét sikerült értékesíteniük.

Arányaikat tekintve az elektromos modellek jobban fogytak a belső égésű verzióknál, a villanyautók ellenállóbbak az egészségügyi világválság okozta lassulásnak. A francia autóvásárlási kedv kezd visszatérni, a francia kereskedéseket csak május 11-én nyitották ki, ám május 19-én már hétezer eladást regisztráltak, ami megfelel a válság előtti májusi átlagos napi eladásnak. Bizonyos márkák iránt hamarabb megjött a fogyasztók étvágya, a DS, a Porsche, a Toyota és a Hyundai messze a piac előtt jár. Sőt a Mini még javulni is tudott (májusban 9,77 százalékos pluszt ért el). A modelltoplista első tíz helyére azonban egyik sem fért oda, éves szinten csakis francia modelleket találunk azon.

A felsorolt márkákkal szemben a világválság felerősíti az Fiat Chrysler csoport problémáit, de az Opel számára is nehéz hónapokat hozott a koronavírus. A Corsa és a Fiat 500 az autóbérletet kínáló társaságok kedvencei voltak, de miután nem utazik senki sem Európában, ezek az autók iránt drasztikusan visszaesett a kereslet. Ugyancsak bajban van Franciaországban a Jaguar, a Suzuki (mínusz 67,96 százalék), a Smart és az Alpine. Utóbbi esetében felmerült, hogy meg is szüntetik az A110 gyártását.

A villanyautók iránti érdeklődés jelentősen megnőtt, míg 2019 májusában 2736 ilyen autót vettek a franciák, addig idén májusban ennek majdnem a dupláját, 4112-őt. Ugyancsak nőttek a hibridek eladási számai. Piaci részesedésük májusban 12 százalékra nőtt (12 020 hibridet adtak el). Egy évvel korábban 10 218 hibridet regisztráltak, ami akkor csupán 5 százalékát tette ki az összes értékesített autónak. Érdekes, hogy különböző régiók másképp reagáltak: míg a Loire-vidék régióban 35 százalékkal estek az eladások, addig Normandiában ennek a duplájával.

Az Emmanuel Macron francia köztársasági elnök által bejelentett nagyvonalú állami támogatás kétségkívül felhajtja az év további részében az eladásokat, legalábbis a magánvásárlásokat. A céges beszerzések még váratnak magukra.

renault_virtual_showroom

Top 10 márka májusban Franciaországban

  1. Renault 18 043
  2. Peugeot 15 214
  3. Citroën 9567
  4. Dacia 6351
  5. Volkswagen 6237
  6. Toyota 6055
  7. Ford 3431
  8. Mercedes-Benz 3077
  9. Audi 2952
  10. BMW 2687

PEUGEOT_208_TESTDRIVE_0919TC-111

Top 10 márka 2020-ban (I-V. hónap) Franciaországban

  1. Peugeot 93 404
  2. Renault 91 161
  3. Citroën 52 839
  4. Toyota 28 215
  5. Volkswagen 26 410
  6. Dacia 24 156
  7. Opel 14 822
  8. Ford 14 706
  9. BMW 13 182
  10. Audi 12 191

Top 10 modell 2020-ban (I-V. hónap) Franciaországban

  1. Peugeot 208 29 174 autó
  2. Renault Clio 24 282
  3. Citroën C3 17 418
  4. Peugeot 3008 15 408
  5. Peugeot 2008 15 206
  6. Dacia Sandero 13 626
  7. Renault Captur 12 948
  8. Renault Twingo 11 725
  9. Renault Zoé 11 639
  10. Peugeot 308 11 502

 

B. Cs.

(forrás: CCFA)