Pickupokkal a Hungaroringen

Év Magyar Autója

Az év első és az évad utolsó közös zsűri tesztje olyan izgalmasra sikeredett, ahogy azt terveztük, sőt…
Fotó: Katona Mátyás
Fotó: Katona Mátyás

A Hungaroring Off-road Centrum jóvoltából a Magyar Év Autója 2021 díjra jelölteket ott és olyan körülmények között tesztelhettük, ahová tervezték. A frissen esett hó és az extrém terepakadályok az autókon ugyan nem fogtak ki, de a gumikon igen. Három kemény legényt kaptunk a közös zsűri tesztre, a Ford Ranger legdurvább változatát küldte csatába (a versenyre jelölt Ranger Thunder változat nem volt elérhető), a néhány hónapja frissített Hiluxból az Invincible csúcsmodell érkezett, a Nissan pedig a jól bevált Navarával képviseltette magát. A közös zsűritesztet színesítette az Opel Vivaro elektromos változata, amely az Év Zöldautója 2021 címért van versenyben és a kollégák egyúttal kipróbálhatták a Hyundai i20-ast is, amely a Magyar Év Autója 2021 díjért küzd a kisautók kategóriában. Utóbbit néhányunk a vezetéstechnikai pályán is kipróbálta (a teszten a teljes zsűri részt vett: Gulyás Péter, Csordás Gábor, Katona Mátyás, Miklós-Illés Kálmán és a szerző), a Vivaróból a rövid hatótávja miatt inkább csak kóstolót kaptunk, de a pickupok a siratófalakon rendesen megdobogtatták a szívünket.

matyi2
Fotó: Katona Mátyás

raptor2 pickup5 pickup4 pickup3 pickup1

A három behemót közül a legtermészetesebben a Ranger mozgott a terepen, hatalmas, bütykös gumijaival és extrém hasmagasságával, megnövelt nyomtávjaival könnyedén lépkedte át az akadályokat, de a csúszós talajon, volt, hogy neki is küszködnie kellett. A Hilux viszonylag jól teljesített, ahol a Raptor és a felvezető Amarok elment, ott legtöbbször – néhány kivétellel – a Toyota is. A négyévszakos gumikkal szerelt Navarának esélye nem lett volna a legmeredekebb hágók meghódítására, így néhány akadályt megkerültünk vele, nehogy menteni kelljen.

csoportkep

A közös teszt a három pickup terepjárási képességeire adott választ, ugyanakkor ezek munkaautók, a terep mellett a szállítás, vontatás, cipekedés is a feladatuk, amire ezúttal a próbánk nem tért ki.

Ford Ranger Thunder
Európában mindössze 4500 példányt forgalmaznak a Ford Ranger legújabb, Thunder kiadásából. Exkluzív külső és belső dizájn-megoldásokkal varázsoltál még izgalmasabbá, alapáron kínálva több extrát. A Ford kétliteres EcoBlue dízelmotorjának biturbó változatával hajtott gép teljesítménye 213 lóerő, forgatónyomatéka pedig 500 Nm, és az erőforráshoz tízfokozatú automata sebességváltó csatlakozik, amely mind az országúton, mind pedig terepen simán kapcsolva, erőlködés nélkül továbbítja a kerekek felé a vonóerőt. Alaphelyzetben mindkét turbó lélegezteti a motort, magas fordulatszámnál viszont lekapcsol a kisebbik, ezáltal a nagyobbik elő tudja hívni a blokk maximális erejét. A rendkívül népszerű Ranger Wildtrak sorozatból kialakított Ranger Thunder hatásosan ötvözi a látványos megjelenést, az optimális vontató képességet és kemény összkerék-meghajtást.

raptor3 raptor1

Hyundai i20
Nemcsak markánsabb vonalakat kapott a Hyundai i20 friss kiadása, hanem nagyobb és könnyebb lett. Az új i20 5 milliméterrel szélesebb és hosszabb és 24 milliméterrel alacsonyabb lett, miközben a tengelytávja 10 milliméterrel bővült. Csomagtartója is tágasabb, immár 351 literrel gazdálkodhatunk. Európában két új motorral rendelhetjük. A 84 lóerős, 1,2 literes négyhengeres ötfokozatú kézi sebességváltóval választható, az egyliteres T-GDi-t motor 100 vagy 120 lóerős teljesítménnyel rendelhetik meg a márka leendő új ügyfelei. A 100 lovasnál opció a hibrid hajtás, a 120 lovasnál pedig az alapfelszereltség része a 48 voltos lágy hibrid rendszer. A mintegy 4 százalékos üzemanyag-megtakarítást eredményező hibridekhez hétfokozatú duplakuplungos, vagy egy új fejlesztésű hatfokozatú kézi váltó társítható. A kategória legjobb csatlakozási szolgáltatásait nyújtja, modern kényelmi funkciók mellett. Az immár vezeték nélküli kapcsolaton keresztül is elérhető Apple CarPlay és Android Auto funkciók révén a felhasználók a fedélzeti kijelzőre tükrözhetik iOS és Android okostelefonjuk tartalmát és funkcionalitását.

i201 i202

Nissan Navara
A klasszikus duplakabinos pickup az egyik legsokoldalúbb haszonjármű a magyar piacon. Ha kell családi autó, ha kell munkagép, ha kell szabadidős tevékenységet kiszolgáló eszköz, igazi mindenes. Tavaly ráncfelvarrást kapott a modell, 2,3 literes dízelmotorjának teljesítménye változatlanul 163 és 190 lóerő lehet, de egy helyett két turbó támogatja, így a teherautó teljesíti az Euro 6d-temp norma előírásait. Újak a LED-fényszórók, új kézi váltót kapott és a felnikínálat is gazdagodott. Összes verziójában hátul multilink a futómű, nőtt a teherbírás és 25 milliméterrel magasabbra került a plató. Hátul is elfogadható a térkínálat, az utastér minősége, kialakítása és felszereltsége teljességgel személyautós.

nissan1 pickup1

Opel Vivaro-e
Az Opel Vivaro új generációs platformon kínál testre szabott ajánlatokat: készül zárt Cargo furgon, duplafülke hat személyig, fülkés alváz és kombi, ezenkívül először kapható kettő helyett háromféle hosszúság (4,60, 4,95 és 5,30 méter). Maximum 6,6 köbméteres raktérben akár 1400 kilogramm hasznos terhet vihet el – 200-zal többet az eddiginél. Vontatóként is erősödött az új Vivaro: az utánfutó 2500 kilós lehet, fél tonnával nehezebb, mint korábban. Csak magasságával szerénykedik, legtöbb variánsa 1,90 méteres, így behajthat mélygarázsokba, bevásárlóközpontokba, hogy az üzlethez közel rakodhasson. A kompakt új Vivaro a perfekt városi áruterítő, amely immár teljesen elektromos változatban is rendelhető. A Vivaro-e háromféle hosszúságban és többféle karosszéria-változatban készül, így munkaeszközként a legmagasabb igényeket is kielégíti – a hagyományos hajtású furgonokhoz képest is kompromisszumok nélkül, WLTP szerinti 330 kilométert elérő hatótávval. Az új elektromos furgon éppolyan variálható és flexibilis, mint bármelyik egyéb Vivaro is. Maximális teherbírása alig marad el az összehasonlítható hagyományos könnyű haszonjárművekétől: a Vivaro-e 1275 kilogrammot képes elvinni, majdnem annyit, mint a Cargo S kétliteres dízelmotoros testvére.

vivaro_csordi
Fotó: Csordás Gábor

vivaro4 vivaro3

Toyota Hilux
A legendás Toyota Hilux kívül-belül megújult: a robosztus dizájn még erőteljesebb, hatásosabb kiállást és tekintélyt parancsoló, presztízst jelentő megjelenést ad a modellnek, miközben a vadonatúj, 2,8 literes motor még jobb teljesítményt biztosít országúton és terepen egyaránt, amihez továbbfejlesztett műszeregység és multimédia technológia társul. Az 500 Nm forgatónyomatékú erőforrás 10 másodperc alatt gyorsítja a Hiluxot álló helyzetből 100 kilométer/órára. A kettős célú és szabadidős igényeket legmagasabb szinten kielégítő új, 2,8 literes motor az extrakabinos és duplakabinos kivitelekhez rendelhető, és a vonóerőt hatfokozatú manuális vagy hatfokozatú automata sebességváltó továbbítja a négy kerékhez. A modell 1 tonnás teherbírása és 3,5 tonnás vontató képessége ezentúl a négykerék-meghajtású változatok mindegyik felépítményéhez (szimplakabinos, extrakabinos és duplakabinos) rendelkezésre áll.

hilux1 hilux3
B. Cs.