Most először mindhárom hazai autógyártó nevezett autót az Év Magyar Autója 2021 díjra. A zsűri március végén hozza meg döntését arról, hogy melyik legyen az Év Magyar Autója 2021-ben. A hazai gyártású autók mellett kisautókról, családi autókról, üzleti autókról, sportautókról, szabadidő-autókról, kishaszonjárművekről és zöldautókról is szavaz a zsűri.
Történelmi siker, hogy a verseny második évében mindhárom hazai autógyártó nevezte valamelyik autóját, így az ebben a kategóriában tavalyi ezüstérmes esztergomi Suzuki Vitara megmérkőzhet a győri Audi Q3 Sportback és a kecskeméti Mercedes-Benz CLA 250 e modellekkel. Külön érdekesség, hogy mindhárom autó hibrid, a Suzuki és az Audi lágy, a Mercedes-Benz hálózatból tölthető plug-in hibrid – ezzel is jelezve, hogy Magyarországon magas színvonalon folyik az autógyártás és nem a múltnak, hanem a jövőnek termelnek ezek az üzemek. Mivel három teljesen különböző autóról van szó, ebben a kategóriában nem feltétlenül a szépség, a dizájn, a dinamika, az ár, a hatékonyság, illetve az ár-érték arány dönt majd, az öttagú zsűri (Csordás Gábor, Gulyás Péter, Katona Mátyás, Miklós-Illás Kálmán, Biró Csongor) figyelembe vesz olyan objektív szempontokat is, mint az egyes magyarországi autógyárak GDP-hozzájárulása, eredményessége, a foglalkoztatottak száma és a térségben betöltött szerepe.
Jelölt modellek: Audi Q3 Sportback 35 TFSI, Mercedes-Benz CLA 250 e, Suzuki Vitara
Audi Q3 Sportback 35 TFSI
A Q3 Sportback az Audi termékkínálatának első kompakt crossover modellje, amely A3 Cabriolet, a TT Coupé és Roadster, valamint a Q3 után az ötödik Győrben készülő Audi. Az Audi Q3 Sportback 4,50 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,56 méter magas, tengelytávja 2,68 méter. A hátsó ülések 0,13 méteres hosszirányban mozgathatók, a háttámla három részre osztott, és dőlésük hét fokozatban állítható. A csomagtér térfogata 530-1400 liter. Opcióként az Audi elektromos hátsó ajtót is kínál, amelyet lábmozdulattal is lehet nyitni és lezárni. A 230 lóerős benzines és a 150 lóerő teljesítményű dízel változat mellett a szabadidő-autó kapható nagy teljesítményű dízel, valamint a díjra jelölt belépő szintű 150 lovas benzines erőforrás, amely 48 voltos lágy hibrid rendszerrel működik együtt. A modell hálózatból tölthető plug-in hibrid verzióban is elérhető. Az Audi Q3 Sportback szériában sport felfüggesztéssel és progresszív kormányzással rendelkezik, melynek áttételezése a kormányzási szög növekedésével egyre közvetlenebb. Kérésre szabályozható a csillapítás, ami tovább növeli a dinamizmus és a kényelem közötti tartományt. A vezetési helyzettől, az útviszonyoktól és a személyes preferenciáktól függően a járművezető a hagyományos dinamikus kezelőrendszeren hat profilban, beleértve az offroad módot is, megváltoztathatja az autó jellemzőit. A motor és a sebességváltó beállításai mellett ez a rendszer befolyásolja az elektronikusan állítható lengéscsillapítók és a kormányzás segédprogramját is.
Mercedes-Benz CLA 250 e
A Mercedes-Benz folyamatosan bővíti a plug-in hibrid hajtással rendelkező EQ Power kínálatát. A vállalat kompaktautó-családjának két hibridmodelljét, a CLA 250 e Coupét és a CLA 250 e Shooting Brake-et is kizárólag Kecskeméten kezdték gyártani. A gyártásban résztvevő munkatársakat hónapokon keresztül képezték a hibrid modellek esetében alkalmazott egyedi munkafolyamatokra, és a gyártásindulást megelőzően több mint 2000 munkatárs részesült speciális munkavédelmi oktatásban. Emellett újdonság még például, hogy a csarnokon belül, azokon a munkaterületeken, ahol a munkatársak dolgoznak az autón, kizárólag elektromos hajtással működnek ezek a gépkocsik. A Mercedes-Benz autók esetében először, a belső égésű motort is az elektromos hajtásért felelős villanymotor indítja el, melynek teljesítménye 75 kilowatt. Az 1,33 literes négyhengeres motorral együtt ez 160 kilowatt (218 lóerő) teljesítményt és 450 newtonméter rendszernyomatékot eredményez.
Suzuki Vitara
Nekünk magyaroknak ma már többet jelent a Vitara, mint az egykoron hőn vágyott hobbiterepjáró. 2015 tavasza óta a Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárából gurul ki ez az autó, amely az európai piacra csakis korszerű hibrid hajtáslánccal készül. A 2015-ben Magyar Termék Nagydíjjal és Innovációs Nívódíjjal jutalmazott Vitarára joggal lehetnek büszkék az esztergomi gyár dolgozói, ráadásul évről-évre toronymagasan vezeti az újautó-eladási listát. A 48 Voltos ISG technológiával felszerelt lágy hibrid Suzuki Vitara fogyasztása és szén-dioxid-kibocsátása a tapasztalatok szerint szerényebb hagyományos megfelelőjével szemben, ugyanakkor könnyebb, mint más teljes hibrid, illetve plug-in hibrid rendszerek. A Vitara továbbfejlesztett biztonsági technológiája még több helyzetben segíti a járművezetőt a balesetek elkerülésében. A milliméteres hullámhosszúságú radarral működő radaros fékrásegítőt kiváltotta a kétérzékelős fékasszisztens, amely egylencsés kamerát és lézersugaras radart alkalmaz annak érdekében, hogy időben észlelje a gyalogosokat, és fékezéssel csökkentse az ütközések erejét. Mindemellett a sávelhagyásra figyelmeztető, a sávelhagyás-megelőző és a jelzőtábla-felismerő funkciók is elérhetők. Az automatikus váltóval szerelt modellek teljes megállási és újraindulási funkcióval rendelkező adaptív tempomattal rendelkeznek, amely egy milliméteres hullámhosszúságú radar segítségével tartja a távolságot az elöl haladó járműtől. Immár holttérfigyelő és a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető funkció is elérhetővé vált a Suzuki kínálatában.