Melyik lesz az év üzleti autója?

Magyar Év Autója 2021

Az Év Magyar Autója versenyben idén rekordszámban neveztek autókat a hazai autógyártók és importőrök. A Magyar Év Autója 2021 díj üzleti autók kategóriájába négy autót jelöltek.

Jelölt üzleti autók: BMW 2 Gran Coupé, Seat Leon Sportstourer, Skoda Octavia, Volkswagen Arteon Shooting Brake

BMW 2 Gran Coupé
Merészen sportos, érzelmekben gazdag vonalvezetésével, keret nélküli ajtajaival és magabiztos kiállásával az első BMW 2-es Gran Coupé büszkén hirdeti rokonságát a BMW 4-es sorozat, a BMW 6-os sorozat és a BMW 8-as sorozat négyajtós kupéival. Az újdonság karosszériája 4526 milliméter hosszú, 1800 milliméter széles, 1420 milliméter magas. Az alacsonyan húzódó vonalvezetés és a sportos járműsziluett ellenére a modell utasait az ajtók mögött bőséges helykínálat fogadja, nem utolsósorban a 2670 milliméteres tengelytávolságnak köszönhetően. A 430 liter térfogatú csomagtér bővíthető. Belépő szintű erőforrása a BMW 218i Gran Coupé motorterében dolgozó háromhengeres benzinmotor, amely 140 lóerő maximális teljesítményre képes. A BMW 220d Gran Coupé meghajtásáról egy 2 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres dízelmotor gondoskodik, amelynek maximális teljesítménye 190 lóerő, az M235i xDrive Gran Coupé motorterébe pedig a BMW legerősebb négyhengeres motorját építették be a mérnökök 306 lóerő maximális teljesítménnyel. A csúcsmodell 4,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre, végsebességét pedig az elektronika 250 kilométer/óránál szabályozza. 2020 júliusában a BMW 2-es Gran Coupé modellpalettája két új motorváltozattal gazdagodik. A BMW 218d Gran Coupé új motorjának csúcsnyomatéka 350 Nm, maximális teljesítménye 110 kW / 150 lóerő. A másik új dízelmotor 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítményre és 400 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes a BMW 220d xDrive Gran Coupéban.

BMW 2 Gran Coupé

Seat Leon Sportstourer
A Martorellben tervezett és gyártott új, negyedik generációs Leon formavilágával új stílust mutatott be a Seat, ami a márka többi modelljén is visszaköszön. Az üzleti kombi egyszerre elegáns és sportos, így továbbra is tipikus Leon marad. A Sportstourer, azaz a kombi változat is visszatér, és még nagyobb helykínálatot ígér. A VW-csoport 60 milliárd dollárból kifejlesztett MQB rendszerére épül az új Leon, annak is az Evo verziójára, ami a belsőégésű motorok mellett az elektromos hajtásrendszer beépítését is lehetővé teszi. A Seat szerint ez eddigi legbiztonságosabb modelljük, amit be is kapcsolnak a hálózatba, azaz képes internetes források alapján tájékozódni a forgalomról, időjárásról vagy akár a hírekről. Motorfronton háromféle benzines van ötféle teljesítménnyel, mindegyik turbós: a háromhengeres, egyliteres TSI 90 vagy 110 lóerős, a másfél literes négyhengeres 130 vagy 150 lóerős (ezek hengerlekapcsolással is rendelkeznek, ami alacsonyabb fogyasztást eredményez), a kétliteres négyhengeres pedig 190 lóerős. Dízelfronton a kétliteres TDI-t kínálja a Seat 115 vagy 150 lóerővel és AdBlue adalékanyaggal. Már a hazai piacon is kapható a modell plug-in hibrid verziója.

seat_leon

Skoda Octavia
A negyedik generációs bestseller 4689 milliméteres hosszával a ferdehátú 19 milliméter, a kombi pedig 22 milliméterrel nyúlt a harmadik generációs modellen túl, szélessége 15 milliméterrel nőtt. A kombi változat csomagtartójának befogadóképessége 640 liter. A ferdehátú csomagtartója 600 liter, ami 10 literrel nagyobb, mint az előző generációnál. Az új orr-rész és a borotvaéles, keskenyebb új fényszórók látványos megjelenést nyújtanak, a tompított-, a távolsági-, illetve a nappali menetjelző lámpák alapkivitelben LED-esek, de felárért akár LED-mátrixosak is lehetnek. Forradalmi megújuláson esett át az Octavia vezetőfülkéje és utastere. Az átalakított műszerfal moduláris és különféle szintekre rendezett egy nagy, önálló központi kijelzővel. Az Octaviában mutatkozik be számos új biztonsági rendszer, például az új kikerülés-asszisztens, a balra kanyarodást segítő asszisztens, a kiszállás-figyelmeztetés és a helyi forgalom figyelmeztető funkció. Az Octavia további új szolgáltatásai közé tartozik a holttér figyelő rendszer, a prediktív sebességtartó automatika, amelyek – a közlekedési tábla felismerő rendszer frissített verziójával és a továbbfejlesztett sávtartó asszisztenssel, valamint a közlekedési torlódás asszisztenssel és a vészhelyzet-asszisztenssel – alkotják az átfogó utazási segédrendszert. Az 1,5 literes, henger-kikapcsolású benzines TSI 150 lóerős, a kétliteres TDI dízelmotor pedig 115, illetve 150 lóerős lehet, utóbbi duplakuplungos, hétfokozatú DSG váltóval rendelhető. A dízelmotorok a legújabb EVO generációból származnak, és akár 80 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot bocsátanak ki, az új twin-dosing kipufogógáz-kezelést alkalmazzák, ahol az AdBlue-t a két egymás után elrendezett katalitikus átalakító elé fecskendezik. Már itthon is kaphatók az Octavia plug-in hibrid változatai.

OCTAVIA_090-768x512

Volkswagen Arteon Shooting Brake
A Volkswagen megújult avantgárd Gran Turismója már elegáns üzleti kombi, azaz Shooting Brake változatban is elérhető. Klaus Bischoff, a Volkswagen-csoport és a Volkswagen márka vezető formatervezője így jellemzi az újdonságot: „Az Arteon Shooting Brake segítségével új egyensúlyt teremtettünk a sebesség, az erő és a tér között.” Az  Arteon teljesen új vezetői környezetet kap, amely megfelel exkluzív megjelenésének. A legújabb moduláris infotainment mátrix (MIB3) rendszereket integrálták a lehető legjobb csatlakoztathatóság biztosítása érdekében. Technológiai szempontból a hajtásláncok választékát is átalakították. Minden motor magas hatékonysággal, alacsony kibocsátással és nagy nyomatékkal rendelkezik. Intelligens asszisztens rendszerek sorát kapja a modell, az új Arteonban először nyílik lehetőség – a rendszer korlátain belül – az erősen támogatott vezetésre: a sofőr felügyelete mellett képes átvenni a kormányzást, a gyorsítást és a fékezést 210 kilométer/óra sebességig.

Volkswagen Arteon Shooting Brake Elegance