Veszik a Harley-kat, mint a cukrot

Harley-Davidson
Emelkedő bevételek mellett csaknem négyszeresére emelkedett a Harley-Davidson amerikai motorkerékpár-gyártó vállalat nyeresége az első negyedévben.

A vállalati beszámoló tanúsága szerint a március végével záródott három hónapban a Harley-Davidson adózott eredménye 259 millió dollár lett az egy évvel korábbi 70 millió dollár után, a részvényarányos nyereség 45 centről 1,68 dollárra emelkedett. Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos profit ugyancsak 1,68 dollárra rúgott, ami csaknem duplája az elemzők által várt 88 centnek.     A motorkerékpár-gyártó bevétele éves összevetésben 10 százalékkal, 1 milliárd 423 millió dollárra nőtt, ami jócskán meghaladja az elemzők által várt 1 milliárd 258 millió dollárt.

A 118 éves múltra visszatekintő vállalat 9 százalékkal több, 44 ezer 235 motorkerékpárt értékesített szerte a világban január-márciusban. Észak-Amerikában 30 százalékkal ugrottak meg az eladások, 32 800 motorkerékpárt adtak el. Az Európát, a Közel-Keletet és az Afrikát felölelő térségben viszont 36 százalékkal, Latin-Amerikában pedig 59 százalékkal csökkent az értékesített járművek száma.     A vállalat javította idei előrejelzését, így az eddigi 20-25 százalék helyett immár 30-35 százalékos bevételnövekedésre számít, miután beválni látszik az új stratégia, amely a nagyobb és jövedelmezőbb túramotorokat helyezte a figyelem középpontjába.

A Milwaukee-i székhelyű Harley-Davidson évek óta küzd a gyenge értékesítési számokkal. A tavalyi év közepén helyezte át a hangsúlyt a nagy motorokra, az olyan hagyományos piacokra, mint az Egyesült Államok és Európa, illetve az idősebb és tehetősebb vásárlókra.