Már egy éve bemutatták, de vezetni csak most tudtuk a Ford Puma legújabb változatát, az ST-Line Vignale felszereltségű modellt. Rövid tesztünkben a 150 lovas egyliteres benzinmotorral hajtottuk meg.
A Ford új motor- és felszereltség-változatokkal bővítette az új Puma kínálatát, így a pofás kompakt crossover vásárlói minden eddiginél szélesebb palettáról választhatnak. Az importőr úgy döntött, hogy a Puma erőforrásai között hazánkban is kapható lesz a Ford 120 lóerős, 1,5 literes EcoBlue dízele, ahogy a hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós automata sebességváltó is új tétel, emellett pedig már a gazdagon felszerelt Puma ST-Line Vignale is szerepel a kínálatban. Ezt vezettük mi egy észak-magyarországi túrán, ahol autópályán és kanyargós országúton is faggattuk az autót. Mindkét terepen jól teljesített, autópályán is tartja a ritmust, lehet vele uralni a belső sávot, országúton pedig igazán élvezetes tekerni a pontos és közvetlen kormányt. A Puma dinamikus vezetését kiváló futóműve is támogatja.
A Ford mintegy 200 millió eurós beruházással fejlesztette fel a romániai Krajovában működő üzemét, hogy itt gyárthassa a Puma modellt, Szabó Attila márkaigazgató szerint ez a létesítmény gyártja most a márkánál a legjobb minőséget. Ez látszik is a Pumán, az összeszerelés példás, az anyagminőség kiváló és az utastér hangulata kellemes, a térkínálat az arányos és kompakt testfelépítés ellenére nagyvonalú. Nem azt mondom, hogy egy Kugában nincs több hely, de a Pumában sem éreztem magam rosszul, sőt. Hossza 4186 milliméter, szélessége 1805 milliméter, magassága 1537 milliméter, tengelytávja 2588 milliméter, üres tömege 13 mázsa, csomagtartójának térfogata 456-1216 liter. Álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 9 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége 200 kilométer/óra.
Új motorok
A Puma új, 120 lóerős, 1,5 literes EcoBlue dízelmotorja vonzó ajánlat lesz azoknak, akik sokat autóznak, hiszen a hatfokozatú manuális sebességváltóval párosított erőforrás keveset fogyaszt, a kollégák 4-5 liter közötti fogyasztással zárták a napot. Opcióként egy új hétfokozatú automata sebességváltó is megrendelhető a 125 lóerős egyliteres EcoBoost benzinmotorhoz.
A Puma-vásárlók 48 voltos lágy hibrid technológiával is vihetik az autót: a Puma EcoBoost Hybrid modellváltozat kétféle teljesítménnyel kapható 125, illetve 155 lóerővel és hatfokozatú manuális sebességváltóval. Én ezzel a motorral vezettem a Pumát, és teljesen elégedett voltam mind a menetdinamikával, mind pedig 100 kilométerenként hét liter körüli átlagfogyasztással (300 kilométert vezettem az autót, ennek kétharmadát autópályán tettem meg).
Fényűző felszereltség
A Puma ST-Line modellváltozatra épülő Puma ST-Line Vignale prémium stílust és minden eddiginél több extrát kínál. Az egyedi részletek közt olyan tételek szerepelnek, mint a felső hűtőrács selyemfényű alumínium rácsozata és kerete, az ébenfekete alsó légbeömlő, a hátsó lökhárító alsó részének fényezése és a nagyméretű hátsó légterelő. Az autó alapfelszereltségét LED fényszórók, Windsor bőrülések, Manacor bőrborítású kormánykerék, prémium B&O hangrendszer és Ford KeyFree rendszer gazdagítják.
Árak
Míg Ford Pumánk listaáron már 6,5 millió forintért lehet egyliteres, 95 lovas benzinmotorral, a dízel változatért 7,99 millió forintot, a gyengébb lágy hibridért 7,5 millió forintot, a tesztelt csúcsmodellért pedig legalább 9,75 millió forintot kérnek el.
B. Cs.
pár adat még beleférhetett volna a cikkbe, méretek, menettulajdonságok stb