Minden eddiginél kifinomultabb aerodinamikailag a Škoda Fabia negyedik generációja, amelynek formavilága mindössze 0,28-os légellenállási együtthatójával jelentősen felülmúlja elődje ugyanezen paraméterét.
A hatékony aerodinamikai tulajdonságokat számos olyan részletmegoldással alakították ki a tervezők, mint például az aktív lamellákkal működő, intelligens hűtőzsaluzat, nagyban hozzájárulva az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás mérsékléséhez. A Fabia aerodinamikájának kifejlesztésekor a Škoda több mint háromezer úgynevezett numerikus áramlástani szimulációt (CFD) végzett, amelyek eredményeit gyakorlati tesztek során ellenőrizték, illetve finomították tovább.
A Škoda aerodinamikai részlege nagyrészt a virtuális térben dolgozott a Magyar Év Autója 2022 díjra jelölt Fabia fejlesztése során. Mivel az autók aerodinamikájának optimalizálása különösen összetett feladat, ahol minden apró változtatás más területekre is számos hatást fejthet ki, a mérnökök nagyteljesítményű számítógépeket használtak, hogy numerikus áramlástani szimulációk segítségével a lehető legtöbb változatot vizsgálhassák meg virtuálisan. Nagyjából három és fél év alatt több mint háromezer ilyen áramlási szimulációt futtattak le, ami több tízezer órányi számítástechnikai gépidőt vett igénybe. Az aerodinamika jelentősége különösen megnőtt az autóiparban az elmúlt évek során, s az egyre szigorúbb károsanyag-kibocsátási határértékek következtében továbbra is egyre fontosabbá válik. A Škoda ennek megfelelően nagymértékben bővítette kompetenciáját és munkatársai létszámát e szakterületen. Míg húsz éve összesen három aerodinamikai szakember dolgozott a cég gárdájában, ma egyedül a Fabia fejlesztésében vettek részt ennyien.
Fontos műszaki megoldás az első lökhárító alsó légbeömlő nyílása mögött elhelyezett, újszerű hűtőzsaluzat, amely a Fabia sorozattal jelenik meg ebben a járműkategóriában. Csekély hűtési igény esetén az aktívan állítható lamellák záródnak, így javítva az aerodinamikai tulajdonságokat. 120 kilométer/óra állandó sebességgel haladva ez akár 0,2 liter üzemanyag megtakarítását is eredményezheti 100 kilométerenként, a Fabia szén-dioxid-kibocsátása így akár öt grammal is alacsonyabban alakulhat kilométerenként. Nagy hűtési igény vagy rövid megállások esetén a rendszer nyitja a lamellákat, hogy a lehető legtöbb levegő áramolhasson be. Emellett számos további elem is gondoskodik az optimális légellenállásról. Elöl a lökhárító különleges nyílásai a karosszériához és a kerekekhez közel vezetik el az autó oldala mentén a levegőt. A jármű alatt a korábbi három helyett tizenkét burkolati elem alkotta borítás optimalizálja a légáramlásokat, az oldalsó idomokkal kiegészített nagyobb méretű tetőlégterelővel közösen még kedvezőbben alakítva a far körül és az autó mögött kialakuló turbulens légáramlásokat. A külső visszapillantó tükrök házainak formája célzottan a hátsó lámpák – az áramlások megfelelő leválását segítő – légterelő pereme felé irányítják a levegőt. Mivel a kerekek önmagukban a légellenállás mintegy 25 százalékáért felelősek, a Škoda – első ízben immár a Fabia számára is – speciális műanyagbetéteket alkalmaz a könnyűfém keréktárcsák kedvezőbb aerodinamikai tulajdonságai szolgálatában.