Nagy-Britanniában 29,5 százalékkal, 1998 óta a legalacsonyabb szintre csökkent az eladott új autók száma az idén júliusban részben amiatt, hogy visszavetette a termelést az autóipart globálisan érintő csiphiány, alább hagyott az emberek vásárlási kedve, és még mindig nem nyitott ki az összes autókereskedő sem.
A brit autógyártók és autókereskedők szövetsége (SMMT) azt közölte, hogy idén júliusban 123 ezer 296 új autót értékesítettek, 29,5 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál és 22,3 százalékkal kevesebbet az elmúlt egy évtized júliusi átlagához képest. A koronavírus-járvány megfékezését célzó, tavaly március végén életbe léptetett korlátozó rendelkezések alapján az autókereskedéseknek is zárva kellett tartaniuk, és csak júniustól nyithattak ki azok, amelyeknek megfelelő méretű szabadtéri bemutatóterük van. Az SMMT 1 millió 830 ezerről “mintegy 1 millió 820 ezerre” csökkentette az új autók idei eladásával kapcsolatos várakozását.
Nagy-Britanniában tavaly 1 millió 630 ezer új autót adtak el, ami 29,4 százalékos csökkenés a megelőző évhez képest, és a legnagyobb esés 1943 óta. Európa második legnagyobb autópiacán a 2016-os csúcs után tavaly már a negyedik egymást követő évben csökkent az új autók értékesítése. 2016-ban még 2 millió 690 ezer új autót vásároltak Nagy-Britanniában.