Az Audi nem lesz képes növelni a termelést a közeljövőben, mivel a világ más autógyártóihoz hasonlóan nehezen jut hozzá a járművek elektronikájának működéséhez szükséges számítógépes csipekhez.
Markus Duesmann, a német vállalat igazgatótanácsának elnöke az Augsburger Allgemeinen című újságban megjelent nyilatkozatában elmondta, hogy megközelíti a százezret azoknak az autóknak a száma, amelyek gyártását szeretnék befejezni, de nem tudják, sőt lesznek olyanok is, amelyek soha nem készülnek el. A tekintélyes autóipari szakember arra figyelmeztetett, hogy a félvezetők hiánya okozta problémák jócskán áthúzódnak a jövő évre is. “Reméljük, hogy 2022 első félévének végére stabilizálódik a termelés és csipszállítások” – mondta. Hozzátette, hogy a csipválság egy rekordévtől fosztja meg a vállalatot.
Duesmann szerint ellenőrizni kell és át kell dolgozni az ellátási láncokat a jövőben. “Át fogjuk vizsgálni a teljes szállítási láncunkat, hogy biztosítani tudjuk vállalatunknak az évente szükséges több milliárd csipet, de nem készülünk arra, hogy saját csipgyártásba kezdjünk” – mondta Duesmann a lapnak. A belső égésű motorok leváltására irányuló erőfeszítésekről szólva Duesmann úgy fogalmazott, hogy le kell szoktatni a világot a kőolaj és a benzin jelentette “drogról”. “Le kell róluk mondanunk, és át kell állnunk az elektromos motorokra és a megújuló energiaforrásokra. A következő 30-40 évben sok mindennek kell történnie ahhoz, hogy a világ élhető maradjon – hangoztatta, hozzátéve, hogy mindent meg kell tenni a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséért, és ennek egyetlen módja, ha “lemondunk az olyan fosszilis tüzelőanyag forrásokról, mint a szén vagy a kőolaj”.