Öt évvel a gyártás beindítása után elkészült a második generációs Peugeot 3008 egymilliomodik példánya. A modell sikeréhez az előfutárai is hozzájárultak.
A Peugeot központi, történelmi gyártóüzemében, a franciaországi Sochaux-ban 2021 őszén legyártották a 3008-as szabadidő-jármű egymilliomodik példányát. A kompakt SUV mindössze öt év alatt érte el ezt a fontos mérföldkövet, az Európán kívül (55 milliméterrel nagyobb tengelytávval) Kínában is készülő modell iránti fokozott piaci kereslet azonban egyáltalán nem meglepő. A típus bemutatásakor elnyerte az év európai autója címet (2017), majd az ezt követő évek során hetvenhat különböző regionális és nemzetközi elismerésben, díjban és kitüntetésben részesült. A modell cikkünk írásakor dobogós helyen áll az európai szabadidőjármű-eladások terén, Franciaországban bevezetése óta uralja piaci szegmensét. Jól jelzi a Peugeot 3008 globális jelentőségét, hogy minden harmadik példánya (35%) Európán kívül talál gazdára. Az autó különösen népszerű Törökországban, Izraelben, Japánban és Egyiptomban, de Dél-Amerikától Ausztráliáig a legváltozatosabb piacokon kapható.
A Peugeot 3008 gyártása negyedik évében, 2020 végén átfogó modellfrissítésen esett át. Ennek során radikálisan átalakult a típus orrkialakítása. A klasszikus hűtőmaszk helyébe lépő, modern „építészeti” elemeket is magán viselő struktúra az azóta bevezetett, új generációs Peugeot 308-ast előlegezte meg. Ezzel olyan formai filozófiát tett közkinccsé, amely nem csak vadonatúj irányt jelöl ki, de korábban elképzelhetetlen lehetőségeket is teremt általában a márka és konkrétan a 3008-as számára egyaránt – immár túl az egymillión.
Kedves Béla! Ezt úgy kell érteni, hogy a Craiovában a több évvel ezelőtt történt indulás óta mostanáig halmozottan 1 millió Fordot gyártottak le