A Magyar Év Autója 2022 díjat több kategóriában osztják ki idén, többek között üzleti autókat is díjaz az öttagú szakmai zsűri. A jelöltek: Lexus ES, Lexus LS, Peugeot 308 SW, Skoda Octavia e-TEC, Volkswagen Arteon R.
Lexus ES
Tavaly frissült a Lexus nagyautója, az ES. A hűtőmaszk rácsozatát átrajzolták, térhatása erőteljesebben érvényesül. Lecserélték a fényszórók belső szerkezetét, opcióként forgótükrös lámpa is elérhető. Az utastérben barna felületek, azokkal azonos tónusú barna bőr vagy műbőr kárpitozás, illetve új kéttónusú ülések jelentik az újdonságot, a fabetétek választékát pedig kétféle diófa bővíti. Könnyebben kezelhető az érintőképernyő. Módosították a hátsó felfüggesztést, de a hibrid hajtáslánc maradt a régi.
Lexus LS
2021-ben frissítette zászlóshajóját a Lexus. Az LS csupán finomhangoláson esett át, ám biztonsági és kényelmi technológiáját tovább tökéletesítették. Az adaptív sebesség- és sávtartó, ráfutásgátlós segéd már önálló sávváltásra is képes, valamint az LS teljesen magától be is tud parkolni: a féket, a gázt, a kormányt és a váltó előre és hátrameneti fokozatát is magának vezérli. A turbós LS500 és a hibrid LS500h hajtáslánca nem változott, de a futóműveken finomítottak.
Peugeot 308 SW
A Peugeot tavaly tavasszal mutatta be a teljesen megújult 308 új generációját, idén érkezik a kombi, amely az izgalmas formavilágon túl plug-in hibrid technikával is csábítja vásárlóit. Bár van hasonlóság a nagyobb testvér, a 508 SW és a 308 SW között, utóbbi teljesen önálló karaktert kapott. Csomagtartójának mérete nem változott, 608 literes, amit a hátsó ülések ledöntésével 1634 literesre bővíthetünk. A motorkínálat ismert, az 1,2 literes turbós háromhengeres 110 és 130 lóerős változatban érhető el, az 1,5 literes, négyhengeres dízel 130 lovas. A konnektoros hibridet 1,6 literes benzinmotor és egy villanymotor hajtja. 180, illetve 225 lóerős változatban kapható.
Skoda Octavia e-TEC
Elődje alapjain építette újjá a Skoda az Octaviát 2020-ban. Egyformán 4689 milliméter hosszú az ötajtós és a kombi változat. A csomagtartó előbbiben 600, a kombiban 640 literes. Motorkínálata gazdag, van dízel, benzines, gázos és többféle hibrid, akár konnektorból tölthető is. Az e-TEC névre keresztelt, 48 voltos lágy hibrid 50 newtonméternyi többletnyomatékot, illetve akár 0,4 literrel kedvezőbb átlagfogyasztást ígér. Az egyliteres háromhengeres, 110 lovas, és a 1,5 literes, négyhengeres, 150 lovas benzinmotorokhoz elérhető rendszer 0,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátora elfér az első utasülés alatt, és kizárólag a regeneratív fékrendszer tölti.
Volkswagen Arteon R
Miután a Volkswagen elegáns négyajtós kupéja 2020 nyarán megújult és sportkombi karosszériával is bővült, itt volt az ideje, hogy felpaprikázzák. 2021-ben megérkezett konnektoros hibrid mellett az R modell, amely a takarékosság helyett a dinamizmusra helyezi a hangsúlyt. 320 lóerős, benzines turbómotorja 4,9 másodperc alatt gyorsítja fel 100 kilométer/óra sebességre. Az összkerekes, adaptív futóműves Arteon R végsebessége Performance csomaggal eléri a 270 kilométer/órát.