Nőtt a magyarországi lízingpiac az idei első félévben, a finanszírozott összeg 4 százalékkal 235 milliárd forintra emelkedett.
A Magyar Lízingszövetség megrendelésére a GfK piackutató intézet felmérést készített, amelynek keretében 100 millió és 2 milliárd forint közötti éves árbevétellel rendelkező cégek vezetőit kérdezték meg. Az érintett cégek 21 százaléka rendelkezik valamilyen lízingkonstrukcióval, így a klasszikus beruházási hitel mellett a lízing a legelterjedtebb finanszírozási forma. A 300 millió és 2 milliárd forint közötti árbevételű cégeknél magasabb, 30 százalékos a lízingkonstrukciók aránya, a 300 millió alatti vállalkozásoknál 16 százalékos.
A vállalkozások leginkább járműfinanszírozásra veszik igénybe a lízingkonstrukciókat. A cégek 54 százaléka személyautót, 34 százalékuk teherautót, 10 százalékuk pedig mezőgazdasági járművet lízingel a kutatás szerint.