A BMW Group portfóliója új taggal bővül: az Apina márka a vállalatcsoport részévé válik.
Az átalakítás foganatosítása számos halasztott hatályú feltételhez és az illetékes versenykorlátozó hatóságok jóváhagyásához kötődik. A BMW Group és az Alpina márka között fennálló, jelenleg hatályos együttműködési megállapodás – amelyet 2020 végén további öt évvel meghosszabbítottak – 2025. december 31-én jár le. A felek megállapodtak abban, hogy az egyesülés kapcsán semmiféle pénzügyi részletet nem hoznak nyilvánosságra. A változás a vállalatcsoport részvényeit nem érinti.
A BMW és a Münchenhez közeli Buchloe városában működő, kisszériás modelleket gyártó vállalkozás az elmúlt több mint fél évszázad során rendkívül szoros, maximális bizalomra épülő kapcsolatot alakított ki. Ebben az együttműködésben most új fejezet veszi kezdetét.
„Az autóipar épp egy messzire mutató és a fenntartható mobilitást éltető átalakulás kellős közepén jár. A meglévő üzleti modelleket ezért rendszeresen felül kell vizsgálni. A buchloei vállalkozás immár több mint ötven éve bizonyítja, hogy a részletekre való gondos odafigyelés csúcsminőségű exkluzivitásokként ölt testet. A BMW Group hajtóereje pont ugyanez, a magával ragadó autók iránt érzett szenvedély. Ezért is kezdünk most új fejezetet hosszú ideje tartó partnerségünk égisze alatt. A márkajogok megszerzése lehetővé teszi számunkra, hogy hosszútávon alakítsuk eme hagyományokkal átitatott márka útját. Nagy örömmel köszöntjük az Alpina márkát a BMW családjában” – mondta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja.
A Buchloe városában működő német autógyártó vállalatot hivatalosan 1965. január 1-jén alapították Alpina Burkard Bovensiepen néven. Az Alpina az 1960-as évektől kezdve a BMW tuning- és motorsport-területén tevékenykedett, mígnem 1978-ban a BMW AG modelljeinek műszaki alapjaira épülő autókat kezdett gyártani. A mintegy 300 embert foglalkoztató vállalat 1983 óta hivatalos autógyártóként van bejegyezve Németországban. A német üzemben 2021-ben mintegy kétezer autó látott napvilágot. Németország és Európa mellett a vállalat legfontosabb piaca Japán, az Egyesült Államok és a Közel-Kelet. A családi vállalkozás második fő üzletága az Alpina borászat.