A Datahouse adatai szerint 2022 első öt hónapjában 55 ezer 521 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, 12,7 százalékkal kevesebbet (-8087 jármű), mint tavaly januárban, februárban, márciusban és áprilisban. A márkák között első a Toyota (7052 jármű), második a Ford (6313 jármű), nyomában a Suzuki (6004 jármű), negyedik a Volkswagen (4237 jármű), ötödik a Kia (3628 jármű). A modellek versenyében az Év Magyar Autója 2022 közönségdíjas esztergomi Suzuki S-Cross vezet, második a Suzuki Vitara, harmadik a Kia Ceed.
A személyautó márkák versenyében visszavette a stafétát a Toyota (6152 személyautó, 19,71 százalékos javulás 2021-hez képest), a japán márka piaci részesedése 12,84 százalék, mögötte az áprilisban még első Suzuki a második (5766 személyautó, 26,65 százalékos gyengülés), harmadik jócskán lemaradva a Ford (4278 személyautó, 14,51 százalékos csökkenés), negyedik a Volkswagen (3755 autó, 17,75 százalékos plusz). Ötödik a Kia (3628 autó, 0,55 százalék javulás), hatodik a Skoda (2959 személyautó, 23,1 százalék mínusz). Jól kezdte az évet a magyar piacon az Opel (1801 személyautó, 76,74 százalékos növekedés), jól megy a Ssangyongnak (824 autó, 95,72 százalékos ugrás), az Abarthnak (195 autó, 44,44 százalék növekedés), a Porschénak (173 autó, 33,08 százalékos plusz), a Teslának (169 autó, 1777,78 százalék felívelés), a Cuprának (113 autó, 205,41 százalék javulás), a Subarunak (47 autó, 34,29 százalék plusz), a Bentley-nek (12 autó, 140 százalék gyarapodás) és az Aston Martinnak (10 autó, 233,33 százalékos emelkedés).
Rosszul kezdte az évet a Fiat (-54,65 százalék, 1376 személyautó) és a Seat (-35,09 százalék, 333 autó). Nem úgy fogy a Jeep (-80,71 százalék, 272 autó), mint a tavaly ilyenkor, sem a Land Rover (-59,11 százalék, 83 autó), gyengélkedik a Jaguar (-65,57 százalék, 21 autó), a Ferrari (-30,77 százalék, 9 autó) és a Lamborghini (-66,67 százalék, 1 autó).
A magyar személyautó-piacon 2022 első négy hónapjában az alsó-középkategória volt a legnépszerűbb (2625,44 százalék részesedéssel, bestseller modell az Év Magyar Autója 2022 közönségdíjas Suzuki S-Cross 3233 autóval), a B kategóriás SUV-ok a második helyet foglalják el (20,12 százalék részesedéssel) (bestseller az Év Magyar Autója 2021 díjas Suzuki Vitara 2087 autóval), ezután jönnek a C SUV-k (17,74 százalék a részesedés). Ezek közül a legkelendőbb a Toyota CH-R modell (1037 autó). A legnépszerűbb egyterű a Dacia Jogger (294 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Skoda Superb (510 autó), a kisautók között a Toyota Yaris vezet (918 autó), a minik között a Fiat 500 (1034 autó) az első, a nagyautók között vezet Mercedes-Benz E-osztály (T, AMG) (148 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában a Ford Mustang (68 autó), a luxusautók között nagyon belekezdett a Mercedes-Benz S-osztály (169 autó), a B kategóriás egyterűk között a Toyota Proace City Verso (278 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között a Volvo XC60 (403 autó), az E kategóriás SUV-ok között a BMW X5/M (332 autó), az F kategóriás prémium szabadidő-autók között pedig az Audi Q7/SQ7 (103 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Ford Transit (797 jármű), a kishaszonjárművek között a Toyota Proace City (164 jármű), a legmenőbb pickup a Magyar Év Autója 2021 díjat nyerő Ford Ranger 599 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (917 jármű).
Az év első öt hónapjában is sok különlegesség kapott magyar rendszámot: egy Aston Martin Speedster, egy Rolls-Royce Phantom, egy Bentley Flying Spur, egy Ferrari F8 Spider, egy Ferrari Portofino, egy Ferrari F8 Tributo, egy Ferrari 812 GTS, egy Lotus Exige, egy Jaguar F-Type, egy Toyota Mirai, egy Lamborghini Urus, két Aston Martin DBS, két Audi S8, három Aston Martin Vantage, négy Rolls-Royce Cullinan, négy Lexus LC500, négy Aston Martin DBX, négy Mercedes-Benz GLS Maybach, öt Ferrari SF90, öt Audi RS 7 Sportback, öt Alpine A110, öt Ferrari Roma, öt Bentley Continental, hat Bentley Bentayga, hét BMW X7 M, kilenc Mercedes-Benz EQS AMG, tíz Mercedes-Benz EQE AMG, tizenegy Audi SQ8, 12 Audi e-tron GT, 15 Porsche Panamera, 16 Audi RS 6 Avant, 18 BMW M5, 22 BMW i4 M50, 23 Mercedes-Benz S-osztály Maybach, 30 Porsche Taycan, 34 Porsche 911, 41 Porsche Cayenne, 48 BMW iX, 50 Mercedes-Benz G-osztály AMG, 55 Mercedes AMG GT.
A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (95 százalékos piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 2210-et, 18,8 százalékos növekedés). Romlott a buszértékesítés, 121 ilyen járművet – ezek kétharmada hazai gyártmány – vettek januárban Magyarországon (9,7 százalékos visszaesés).
Top 70 új autó Magyarországon 2022-ben (személyautó és kishaszonjármű, I-V. hónap)
- Suzuki S-Cross 3233
- Suzuki Vitara 2087
- Kia Ceed 1824
- Toyota Corolla 1698
- Dacia Duster 1324
- Skoda Octavia 1135
- Toyota C-HR 1037
- Fiat 500 – 1034
- Toyota Yaris 918
- Ford Tourneo Custom 917
- Toyota RAV4 – 871
- Volkswagen T-Roc 825
- Ford Transit 797
- Ford Kuga 790
- Kia Sportage 762
- Renault Master 746
- Ford Puma 725
- Hyundai i30 – 693
- Toyota Yaris Cross 684
- Ford Ranger 599
- Toyota Hilux 589
- Volkswagen T-Cross 584
- Ssangyong Korando 582
- Opel Astra K 561
- Ford Focus 515
- Skoda Superb 510
- Hyundai Tucson 490
- Volkswagen Passat 460
- Volvo XC60 – 403
- Ford Ecosport 394
- Opel Mokka 380
- Skoda Kodiaq 380
- Ford Transit Custom 378
- Skoda Scala 371
- Opel Crossland 338
- Volvo XC40 – 336
- Volkswagen Taigo 334
- BMW X5/M 332
- Dacia Sandero 326
- Mercedes-Benz Sprinter 325
- Volkswagen Golf 324
- Hyundai Kona 313
- Volkswagen Polo 309
- Kia XCeed 300
- Dacia Jogger 294
- Dacia Lodgy 290
- Peugeot Boxer 284
- Nissan Qashqai 283
- Fiat Ducato 281
- BMW 3/M3 – 280
(forrás: Datahouse)