Az Audi Hungaria gyártási folyamataiban egyre hangsúlyosabb szerepet kap a digitalizáció. A vállalat szerszámgyárában, ahol karosszériaelemek készülnek az Audi és Volkswagen konszern exkluzív modelljei számára, a digitális megoldások mellett az automatizálástechnika is fókuszban van.
Az ajtók, sárvédők, motorháztetők, csomagtérajtók, valamint oldalelemek gyártása flexibilis robotcellákban történik, amely nagyszámú változtatási lehetőséget kínál. Innovatív megoldásként nemrég egy teljesen új technológiát, egy kollaboratív robotos ragasztóállomást helyeztek üzembe a berendezés- és készülékgyártás munkatársai, továbbá egy új tréning center is segíti a munkájukat.
A ragasztóállomást egy nemzetközi projekt (P-Lift, innovációs ötleteket támogató fórum) keretében valósították meg a szerszámgyár munkatársai együttműködve az Audi AG kifejezetten kollaboratív robotokkal foglalkozó szakembereivel. A kollaboratív robotos ragasztóállomáson, az ipari robotokkal ellentétben, nincs szükség védőkörre, hogy az ember biztonságosan tudjon a robot mellett dolgozni. Éppen ellenkezőleg: a munkatárs közösen a robottal, egy munkatérben, egy időben dolgozik az ajtók gyártási folyamatában: előkészíti az alkatrészeket, majd a start gomb megnyomásával elindítja a robot által elvégzett ragasztási folyamatot, amelyet korábban ő végzett. A cél az, hogy az új technológia segítségével még stabilabbá váljon a folyamat, valamint az alkatrészelőkészítési folyamat optimalizálásával a munkatársaknak műszakonként mintegy négy kilométerrel kevesebb utat kelljen megtenni.
A szerszámgyárban virtuális üzembehelyezésre is sor kerül, amely lehetővé teszi, hogy egy új karosszériaelem gyártásba történő integrációja esetén a termelés is zavartalanul működhessen. Ezzel a technológiával a berendezés- és készülékgyártás szakemberei képesek a virtuális térben egy teljesen robotizált gyártócella felépítésére. Ezeknek a 3D-s modelleknek a segítségével az előtt tudják ellenőrizni a gyártósor összes paraméterét és funkcióját, mielőtt az a valóságban ténylegesen felépülne.
A 3D-modelleket emellett további területeken is alkalmazzák: a szerszámgyárban kialakított új hibaelhárítási és kiképzőközpontnak köszönhetően a munkatársak továbbképzésére már nem csak a fizikailag felépített gyártószigeteken van lehetőség. Az úgynevezett Trouble shooting training centerben a munkatársak számára virtuális gyártási környezetben tartanak különböző oktatásokat a készülékek kezelésére és a gyártósoron előforduló hibák gyors szakszerű elhárítására vonatkozóan.
Az Audi Hungaria szerszámgyárát 2005-ben nyitották meg, azóta 52 ezer négyzetméterre nőtt a területe. A présszerszámok és karosszériagyártó berendezések gyártása mellett az exkluzív szériás gyártásban az Audi és Volkswagen konszern exkluzív modelljeihez készülnek karosszériaelemek. Évente 40 ezer karosszériaelemet gyártanak itt a győri munkatársak a sport- és kisszériás modellek – mint az Audi RS-modellek, az Audi R8, az Audi e-tron GT, az Audi A8 L Horch, valamint Lamborghini és Bentley modellek számára.