Horvátországban augusztusban 2365 új kocsit adtak el, ami 37 százalékkal több, mint tavaly ugyanebben a hónapban – közölte a Promocija Plus intézet.
2016 januárjától augusztus végéig Horvátországban összesen 32 ezer 330 gépjárművet adtak el, 21,5 százalékkal többet, mint 2015 ugyanezen időszakában.
Az adatok szerint Horvátországban továbbra is Volkswagen márka a piacvezető, 14,3 százalékos részesedéssel. Ezt követi a Skoda 7,5, a Dacia 7,2 és az Opel 6,3 százalékkal.
A kutatás szerint a horvátok továbbra is előnyben részesítik a dízelmotoros autókat. Az eladott gépjárművek 56,8 százaléka dízel, 41,6 százalék benzines és 2 százaléka működik alternatív üzemanyaggal. Augusztus végéig 281 gázüzemű, 216 hibrid és 45 elektromos autót értékesítettek.