Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány és az Alstom. A megállapodást a kormány részéről Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, valamint Balázs Gáspár, az Alstom Transport Hungary Zrt. vezérigazgatója írták alá Budapesten, Henri Poupart-Lafarge, az Alstom csoport vezérigazgatója jelenlétében.
A megállapodás megerősíti a Magyarországon évtizedek óta jelen lévő Alstom elkötelezettségét a magyar gazdaság teljesítményének fokozásában és nemzetközi versenyképességének növelésében. A felek a jövőben várhatóan még szorosabbra fűzik együttműködésüket a közlekedési iparág fejlesztésében, az Alstom innovatív, világszínvonalú megoldásainak, technológiai újításainak támogatásában és felhasználásában, a magyarországi termékskála és gyártókapacitás bővítésében, új, stabil munkahelyek létrehozásában, valamint a szakmai képzésekben.
Szijjártó Péter hangsúlyozta, hogy a jelenlegi súlyos gazdasági válságban rendkívül fontos a gazdasági növekedés fenntartásához a befektetői bizalom és a nagy nemzetközi vállalatok újabb beruházásainak megnyerése, egyúttal fontosnak nevezte a vállalat szerepét az innovációban és a kutatás-fejlesztésben, mint például Alstom által épített a világ első hidrogénvonata, mely fontos eleme lehet a jövő energiabiztonságának, így az együttműködés ezen a téren a kapcsolat további mélyítésével járhat.
Évtizedek óta a magyar közlekedési iparág meghatározó, stabil szereplője az Alstom és egyben jelentős munkaadó Nógrád megyében. Mátranovákon jelenleg több, mint 650 munkavállalónak adnak munkát és biztosítanak stabil, fenntartható, komoly fejlődési- és karrierlehetőséget, ahol forgóvázkereteket gyártanak a különféle szerelvényekhez, például nagysebességű szerelvényekhez, elővárosi vonatokhoz, mozdonyokhoz és emeletes vasúti kocsikhoz. Idén, a folyamatos beruházásoknak és fejlesztéseknek köszönhetően bővült a termékskála, a nógrádi telephelyen készítik a forgóvázkereteket a vasúti közlekedésben komoly innovációs fordulatot elindító, a világ első hidrogénmeghajtású vonatához, a Coradia iLinthez is.
Az Alstom által gyártott Coradia iLint 2018-ban állt utasforgalomba, idén augusztustól pedig a világ első, 100 százalékban hidrogénnel működő útvonalán, az alsó-szászországi Bremervörde városában is közlekedik. A szerelvény szeptemberben világrekord eredményt ért el, egyetlen tankolással 1175 kilométert tett meg, bizonyítva, hogy az újítás fordulatot indíthat el a vasúti közlekedésben. Magyarország komoly érdeklődését jelzi, hogy a MÁV-Start augusztus 23-án indította el a hidrogén üzemanyagcellás szerelvények beszerzéséhez szükséges nyilvános, előzetes piaci konzultációt, ami megnyithatja az utat az új technológia hazai alkalmazása előtt.
Az Alstom vasúti szerepvállalásának köszönhetően többek közt 27 Alstom Traxx mozdony fut Magyarországon és 59 MÁV-Start motorvonatot is felszerelt a vállalat a szigorú európai sztenderdeknek megfelelően ETCS fedélzeti rendszerrel, így ezek a szerelvények akár a 160 kilométer/óra végsebességet is elérhetik, a korábbinál biztonságosabban és jóval hatékonyabban.
A folyamatos fejlődés érdekében, az Alstom a saját, helyi oktatóközpontjában két hiányszakmában, 2018 óta a hegesztőknél, majd idén ősszel kezdődően a lakatosoknál indított világszínvonalú képzési programokat, a Nógrád megyei, valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával együttműködésben.