Az LG Electronics (LG) történetének legnagyobb negyedéves árbevételével zárta a 2022. július-szeptemberi időszakot.
A dél-koreai vállalat közölte: a harmadik negyedévben 21 ezer 200 milliárd von (6160 milliárd forint) forgalmat ért el, ami az egy évvel korábbit 14,1 százalékkal múlta felül. Ez a forgalomnövekedés elsősorban a prémium kategóriás háztartási gépek, illetve az ebben a szegmensben bevezetett új kategóriák sikerének, valamint az autóalkatrész-üzletág teljesítményének volt köszönhető. Az üzemi eredmény éves összevetésben 25,1 százalékkal 746,6 milliárd vonra nőtt, ám az egy évvel korábban felmerült egyszeri költségek hatását figyelembe véve már csökkenés következett be a globális gazdasági lassulás kereslet visszafogó hatásának betudhatóan.
A járműalkatrész-leányvállalatnak (LG Vehicle component Solutions Company) 2300 milliárd vonos forgalma volt a harmadik negyedévben, ami 45,6 százalékos növekedés 2021 harmadik negyedévéhez képest. Ez a leányvállalat eddigi legnagyobb negyedéves árbevétele. A harmadik negyedéves üzemi eredmény 96,1 milliárd von. A jelentős árbevétel-növekedés annak tudható be, hogy a cég gyorsan reagált az autógyártók támasztotta nagyobb keresletre, valamint hogy hatékonyan működött a szállítás. A leányvállalat a globális autógyártókkal kialakítandó szoros együttműködésre és a jó profittermelő képességre alapozva szeretné tovább növelni bevételeit.
A háztartási gépeket gyártó leányvállalat (LG Home Appliance and Air Solution Company) 7500 milliárd von forgalmat produkált a harmadik negyedévben, ami 5,8 százalékos növekedés a múlt év azonos időszakához képest, és ezzel történetének legnagyobb harmadik negyedéves árbevételét érte el. Az üzemi eredménye éves összevetésben 228,3 milliárd von volt, ami kevesebb, mint a tavalyi, és ennek oka a nagyobb értékű marketingbefektetések és a logisztikai költségek megnövekedése volt. A bevételnövekedés a prémium kategóriás háztartási gépeknek és az ebben a szegmensben bevezetett új kategóriáknak köszönhető, például a gőztechnológiával működő higiéniai termékeknek, ezeknek is a legfontosabb régiókban, Észak-Amerikában és Európában. A leányvállalat a prémiumkategóriák versenyképességének növelésével szeretné elérni, hogy folytatódjon a tendencia.
A szórakoztatóelektronikai leányvállalat (LG Home Entertainment Company) 3700 milliárd vonos árbevételt ért el a harmadik negyedévben, és üzemi eredménye éves összevetésben csökkent, aminek szintén a nagyobb piaci verseny által kikényszerített nagyobb értékű marketingbefektetés volt az oka. A leányvállalat a továbbiakban a marketingköltségek és a leltárnyilvántartás hatékonyabb menedzselésére, valamint a prémium tévékészülékek szegmensének megerősítésére akar összpontosítani.
Az üzleti leányvállalat (LG Business Solutions Company) 1400 milliárd vonos forgalmat ért el a harmadik negyedévben, az üzemi eredményben viszont 14,4 milliárd vonos veszteséget szenvedett el a megnövekedett nyersanyag- és globális logisztikai költségek miatt. A bevétel 9,7 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi adathoz képest, főleg a B2B szegmens visszapattanása miatt. A cég azt tervezi, hogy az egyénre szabott megoldások, a termékpaletta bővítése és a nagyobb alkatrészek beszerzésének stabilizálása révén jelentősen felfuttatja a B2B szegmenst.