A német Bayerische Motoren Werke AG (BMW) az autóeladások növekedésére számít az idén, elsősorban az elektromos és luxusjárművek értékesítésének az emelkedése révén – közölte a cég.
A BMW idén 8-10 százalék közötti árrésre számít a kamat- és adófizetés előtti eredmény (ebit) alapján a tavalyi 8,6 százalék után az autógyártó szegmensben. A BMW autók eladása tavaly 4,8 százalékkal, 2 millió 399 ezer 636-ra csökkent elsősorban a félvezető alkatrészek hiányának, illetve a kínai koronavírus-korlátozásoknak a hatására. Ugyanakkor a BMW elektromos járműveinek eladása tavaly több mint kétszeresére, 215 ezer 752-re nőtt.
Az autógyártó megerősítette a március elején előzetesen ismertetett pénzügyi adatait: tavaly az adózás előtti eredménye 23,51 milliárd euró volt, szemben az egy évvel korábbi 16,06 milliárd euróval, az adózott eredménye 12,46 milliárd euróról 18,58 milliárd euróra nőtt, a bevétele pedig 28 százalékkal, 142,61 milliárd euróra emelkedett. A BMW az idén 1-5 százalék közötti létszámnövelést tervez a jelenlegi 149 ezer 475-ről.