Az Opel hazai importőre idén az Opel Astra kombi változatát nevezte be a versenybe. Az Astra Sports Tourer a Magyar Év Autója 2024 díjért indul az üzleti autók kategóriában.
Az újdonság – a márka első villamosított kombijaként – már értékesítése kezdetétől kétféle plug-in hibrid hajtáslánccal is elérhető. Az új Astra Sports Tourer az Opel közel hatvanéves múltra visszatekintő – a Kadett Caravan modellel útnak indított – kompakt kombi hagyományainak folytatója is. Annak idején, a német márkák közül az Opel kínált elsőként ilyen karosszériakialakítást a kompaktok mezőnyében.
A villamosított hajtások mellett az új Astra Sports Tourer magas hatásfokú benzin- és dízelmotorokkal is elérhető. A belső égésű hajtásláncok teljesítménykínálata 81 kW-tól (110 LE), 96 kW-ig (130 LE) terjed, a plug-in hibrid kivitelek teljesítményének csúcsa 165 kW (225 LE). A benzines és dízel modellváltozatokhoz hatfokozatú kézi sebességváltó jár alapfelszerelésként, a nagyobb teljesítményű modellekhez nyolcsebességes automata (a plug-in hibridekben villamosított kivitelben) rendelhető.
4642 x 1860 x 1480 milliméteres méreteivel (hossz x szélesség x magasság) és nagyjából 600 milliméter rakodómagasságával, az új Astra Sports Tourer tovább öregbíti az Opel hírnevét a kombik piacán.
Év Magyar Autója díjak
Július 31-ig nevezhetik a gyártók és az importőrök autóikat az Év Magyar Autója 2024 verseny különböző kategóriáiba. Az Év Magyar Autója 2024 díjat a Magyarországon, magyar emberek által összeszerelt, gyártója által nevezett autók közül ítéli oda a zsűri alapos tesztek és szigorú szempontrendszer alapján. A rangsorolásban sok más mellett az is döntő, hogy az adott autó milyen hányada készül hazai beszállítók alkatrészeiből, illetve mekkora az itthoni fejlesztés hozzáadott értéke. A szakmai zsűri két másik kategóriában is döntést hoz jövő tavasszal. Az importőrök által benevezett autók közül azok nyerik el a Magyar Év Autója 2024 díjat, amelyek kategóriájukban (városi autók, családi autók, üzleti autók, prémium autók, szabadidő-autók, kishaszonjárművek, sportautók) a leginkább megfelelnek a magyar vásárlók igényeinek.
Szintén a zsűri – tagjai: Biró Csongor, Csordás Gábor, Gulyás Péter, László Ferenc, Miklós-Illés Kálmán – dönt több kategóriában (zöld városi autók, zöld családi autók, zöld üzleti autók, zöld szabadidő-autók, zöld prémium autók, zöld kishaszonjárművek, zöld sportautók) az év legzöldebb autóiról is, legyenek azok villanyautók, vagy hálózatból tölthető hibridek. A Közönségdíj 2024 díj birtokosa pedig az az autó lesz, amelyre az összes jelölt autó közül a jövő év eleji közönségszavazáson a legtöbben szavaznak. Mivel az autószektor nem csupán autógyártókból és importőrökből áll, a szervezők kiosztják az Év Beszállítója 2024 kitüntetést is. Ezt azok a hazánkban termelő autóipari vállalatok kaphatják meg, amelyeket a hazai és nemzetközi autógyárak, valamint szakújságírók arra érdemesnek találnak, illetve a legmegbízhatóbb 2023-as magyarországi partnerükként a szervezők kérésére megjelölnek.