Magyar Suzuki: idén is megőrizte stabilitását és versenyképességét

Suzuki
Az elmúlt években több olyan szervezet- és gyárfejlesztési projekt indult a Magyar Suzukinál, amely 2023-ban valósult meg. Az újítások célja, hogy az esztergomi gyártóvállalat növelje vásárlói és kollégái elégedettségét, valamint a régió legjobb munkáltatójává váljon.

A Magyar Suzukinál gyakran hangsúlyozzák, hogy a legfőbb értéket számukra a munkatársak jelentik. Évek óta számos olyan fejlesztésen, béren felüli juttatás bevezetésén dolgoznak, amelyek a vállalat ilyen irányú törekvéseit segítik és hozzájárulnak a munkavállalói lojalitáshoz is. Ennek is köszönhetően a Magyar Suzuki mintegy 3500 munkavállalója közül több mint 1400-an legalább 15 éve erősítik a vállalatot. Nem véletlenül, az esztergomi cég több szervezetfejlesztési aktivitásnak köszönhetően tavasszal elnyerte a Családbarát Hely védjegyet. Olyan munkahelyek érdemelhetik ki ezt a minősítést, amelyek támogatják munkavállalóik családon belüli szerepeinek betöltését.

DSC06998

Egészségtudatos vállalat a cél

2023 egyébként is rendkívül eseménydúsan telt a Magyar Suzukinál, hiszen számos újítást sikerült bevezetni. A szokásos éves dolgozói- és menedzserszűrést (General Health Check) kiterjesztették egy szemléletformáló programmá, amely az egészséges munkatársat helyezi fókuszba. A Suzuki Egészségút program részeként ma már minden olyan kolléga részt vehet az éves szűréseken, aki legalább egy éve a cégnél dolgozik. Emellett június elején megnyílt a Suzuki Egészségcentrum, amely azoknak a suzukis munkavállalóknak kínál egyedi, ingyenes és várakozás nélküli egészségügyi megoldást, akik a GHC szűrésen is részt vettek. Az éves szűrésen feltárt problémák után további diagnosztikai vizsgálatokra, komplex kezelési terv felállítására és tanácsadásra is lehetőség nyílik, elérve a Magyar Suzuki célját, hogy munkavállalói egészségesen éljenek és vegyék fel a munkát. Az esztergomi vállalat ilyen jellegű béren felüli juttatása az országban egyedülálló a munkáltatók körében; minden költséget a cég fedez.

Suzuki egészségcentrum

Fókuszban a jövő generációja

Az év során továbbra is voltak olyan nehezítő körülmények elég csak a logisztikai nehézségeket, az energia- és alapanyagárak emelkedését, illetve a megváltozott gazdasági környezetet említeni. A Magyar Suzukinak azonban sikerült ebben az évben is versenyképesnek maradnia. Ez részben köszönhető annak, hogy a vállalat növelte gyártási kapacitását, gyorsította ennek érdekében a gyártószalagot (84 mp-ről 74 mp-re), másrészt növelte a dolgozói létszámot. A cég törekedett arra is, hogy egyes munkaállomásokat, amennyire lehet, megkönnyítse. Emellett kiemelt figyelmet fordítottak a közép- és hosszú távú célokra is. A Magyar Suzuki duálist képzést indított szeptemberben, miután a céget márciusban bejegyezte a Komárom-Esztergom Megyei Kereskedelmi és Iparkamara az akkreditált partnerszervezetek közé. A legmodernebb eszközökkel felszerelt új Suzuki Oktatási Centrumban a Bottyán János Technikum elektronikai technikus tanulói az elméleti alapok elsajátítása mellett gyakorlati ismereteiket is fejleszthetik. Itt képzik a jövő szakembereit, de ez remek lehetőség arra is, hogy a jövő munkavállalóit is megtalálják.

IMG_0025

Továbbra is népszerűek az esztergomi modellek

Az idei eladási adatokat látva a Suzuki 2023-ban is az egyik legnépszerűbb márka volt idehaza két- és négy keréken, illetve hajómotor terén is. A két esztergomi gyártású modell, a Vitara és az S-CROSS – amelyek 2020 óta hibrid hajtással készülnek az európai piacokra -, az idén is meggyőzően szerepeltek az autós szakma legnagyobb hazai versenyén. Az „Év Magyar Autója” választáson nemcsak a szakmai, hanem a közönségdíjat is az esztergomi gyártású S-CROSS érdemelte ki. A modellből egyébként szeptember végén elkészült az 500 ezredik példány, amely azóta Franciaországban talált gazdára.

S-CROSS

 

(x)