Nagy-Britanniában 8,2 százalékkal, 142 ezer 876-ra nőtt az új autók eladása januárban az egy évvel korábbihoz képest, és ezzel már a másfél éve minden hónapban emelkedést jegyeztek fel – derült ki a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) adataiból.
A dízelüzemű autók értékesítése éves összevetésben 10,1 százalékkal, 9348-ra csökkent, piaci részesedésük az eladásokból 6,5 százalékra zsugorodott a tavaly januári 7,9 százalékról. Idén januárban 81 ezer 905 új benzinüzemű autót adtak el, ez 7,5 százalékkal több az egy évvel korábbihoz képest, a piaci részarányuk ugyanakkor 57,7 százalékról 57,3 százalékra zsugorodott. A hibrid hajtású (hev) autókból 18 ezer 744 talált vevőre a múlt hónapban, 1,2 százalékkal kevesebb éves összevetésben, a piaci részesedésük pedig a tavaly januári 14,4 százalékról 13,1 százalékra mérséklődött. A külső áramforrásról tölthető plug-in hibrid (phev) autók eladása 31,1 százalékkal, 11 ezer 944-re nőtt éves szinten, piaci részesedésük 6,9 százalékról 8,4 százalékra emelkedett. A csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (bev) száma 21 százalékkal, 20 ezer 935-re nőtt, piaci részesedésük a tavaly januári 13,1 százalékról 14,7 százalékra emelkedett.
Nagy-Britanniában, Európa harmadik legnagyobb autópiacán januárban a három legkeresettebb új autótípus a Kia Sportage (4239 autó), a Ford Puma (4201 autó) és a Nissan Qashqai (4008 autó) volt.
Nagy-Britanniában 2030-tól már nem lehet új dízel- és benzines autót eladni, egyes hibrid autók esetében ez a határidő 2035.
Nagy-Britanniában tavaly 1 millió 903 ezer új autót adtak el, 17,9 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Az eladások tavalyi növekedése ellenére az értékesített új autók száma még mindig 17,7 százalékkal elmaradt a világjárvány előtti szinttől. Rekordszámú, csaknem 315 ezer új, csak akkumulátorról üzemelő elektromos autót adtak el tavaly, 17,8 százalékkal többet, mint 2022-ben, piaci részarányuk ennek ellenére 16,5 százalékra mérséklődött az egy évvel korábbi 16,6 százalékról.
Az eladott új autók esetében a dízelüzemelésűek piaci aránya tavaly 3,8 százalékra esett a 2022. évi 5,1 százalékról, a benzines autóké pedig 42,3 százalékról 40,7 százalékra zsugorodott, miközben a hibrid-elektromosoké 11,6 százalékról 12,6 százalékra nőtt, míg a hálózatról is tölthető plug-in hibrid hajtásúaké 6,3 százalékról 7,4 százalékra emelkedett.