A hármast leváltó négyes kupéval igazi Gran Turismót dobott a piacra a BMW, nyolcsebességű automatikus váltójával és izmos, de nagyon takarékos dízelmotorjával tehetős cégvezetőknek ideális autó.
Hogy néz ki?
A hármas sorozat padlólemezére és futóművére építették fel a négyest a hármassal azonos tengelytávra. Gyönyörű a kocsi formája, lágy vonalain megpihen a szem. A 4-es BMW sportossága a beltérben is tetten érhető, a sofőr mélyen ül, az M csomaghoz tartozó sportülések vasmarokkal szorítanak, az ülőlap hosszabbítható, az oldaltartás elektromosan állítható. A széles középkonzolon kapott helyet az érintőpados iDrive, a sofőr felé forduló középkonzol felső részét tízhüvelykes képernyő uralja, informatív kijelzővel, programozható kapcsolókkal. A rakodóhely kevés, az ajtózsebek szűkek, a kesztyűtartó kicsi. A hatalmas, de könnyű oldalajtók szélesre nyílnak, parkolóhelyet nem könnyű találni, a kocsi orrára is vigyázni kell, mert a sportos lökhárító közel van az aszfalthoz. Hátra beülni nehezen lehet, az átjáró keskeny és alacsony, gyerekeknek ideális. A csomagtartó szája szűk, osztottan dönthető a támla, bár a raktérküszöb magas, ledöntött ülésekkel két hatalmas hokis táskát bepréselhetünk a BMW-be. Sportkocsi sportolóknak.
Hogy megy?
A négyhengeres dízel finoman jár, nem hangos, nem remegteti a kormányt. Nyomatéka férfias, turbólyukat nem érezni, a nyolcfokozatú bolygóműves automata gyorsan kapcsol (ha nem padlógázzal megyünk, már 1800-as percenkénti fordulatnál felkapcsol) még eco pro takarékos módban is. Sport, illetve sport plusz módban elfelejthetjük, hogy dízel a kocsi, sőt azt is, hogy kocsi: ilyenkor a BMW 4 sportkocsiként üzemel alattunk. Csikorog, farol, füstöl, nyüszít és szórakoztat. Élményautó. Ezt el is várjuk egy ilyen szép kupétól.
Kilencvennél 1400-at, 100-nál 1500-at, 110-nél 1700-at, 120-nál 1900-at, 130-nál 2000-et forog percenként a főtengely. 184 lóerős teljesítménye mellé 380 newtonméteres csúcsnyomaték társul, nulláról száz kilométer/órás sebességre 7,3 másodperc alatt gyorsul. Szinte hihetetlen, hogy ennek ellenére csak 5,5 liter gázolajat fogyasztott száz kilométerenként. Takarékos módban használtam a kocsit, de élveztem az együtt töltött 500 kilométer minden centijét. Tesztünk során 1070 kilométeres hatótávot mértünk.
Milyen vezetni?
A kormányzása közvetlen, sportmódban határozottabb, fordulóköre szűk. A parkolásnál nagy segítség az előre és hátra is látó radar, a kilátás viszonylag jó, az A oszlopok sokat kitakarnak a látótérből, a tükrök nagyok. Az M sportcsomaggal feszes futómű is jár, amely a kanyarokban ívre szögezi a kupét, a keresztbordák ütnek, a fekvőrendőrökön finom huppanással lendül túl.
Mennyibe kerül?
A 420d alapára 11 290 000 forint, ezért kétzónás a klíma, bőrös a kormány, kétfokozatú a féklámpa, légzsákból van hat, a sofőr telefonálását Bluetooth segíti, jól szól a hat hangszórós hifi, szépek a 17-es könnyűfém kerekek, és az alapfelszereltség része a LED-es angyalszemekkel kombinált xenonvilágítás. Tesztautónkat jól felszerelték, így a dízel kupé ára 15 millió forintra hízott.
Kép és szöveg: Biró Csongor