A Volkswagen-csoport igazgatótanácsának elnöke a Párizsi Autószalon megnyitásának előestéjén bemutatta a konszernnek a jövőbeli mobilitási kihívásoknak megfelelő átalakítását szolgáló “Together – Stratégia 2025” programot.
A Volkswagen-csoport a jövő szempontjából kiemelt fontosságú elektromos mobilitás, digitalizáció és egyéb mobilitási megoldások területén meghatározó szereplőként kíván jelen lenni – hangsúlyozta Matthias Müller. Az átalakítási stratégia középpontjában ezért az autóipar és a digitális világ közötti összeköttetés megerősítése és a hajtásrendszereknek a következő két évtizedben bekövetkező alapvető átalakulása áll. A konszern emellett 13. márkájaként új üzletágat hoz létre a digitális mobilitási szolgáltatások ellátására.
“Rengeteg minden változott a Volkswagen Csoportnál az elmúlt 12 hónapban. Ezt a lendületet szeretnénk továbbvinni. Ezért a mobilitási szolgáltatásokat mint üzleti területet a csoport 13. márkájává tesszük” – mondta Matthias Müller. Hozzátette, cél, hogy az új márka 2025-ig egyike legyen a vezető városi mobilitási szolgáltatóknak, és piacvezető szerepet töltsön be Európában. Az új márkát várhatóan az idén novemberben jelenti be hivatalosan a Volkswagen.
A vezérigazgató szerint bár a jövő egyértelműen az elektromosságé, de még legalább két évtizedig a hagyományos hajtásrendszerek is meghatározóak lesznek. Az alternatív technológiák fejlesztése mellett ezért mindenképpen folytatni kell dízel és benzines erőforrások tökéletesítését is.
A dízelbotrányról szólva Matthias Müller úgy fogalmazott: “az ügyre most is és a jövőben is úgy tekintünk, mint a vállalat történetének meghatározó, döntő fontosságú eseményére. Minden rendelkezésünkre álló eszközzel azon dolgozunk, hogy leássunk a gyökerekig, és tisztázzuk az összes kérdést. Ebben a vonatkozásban pedig jelentős előrelépést tettünk az utóbbi hónapokban. Mindemellett a fenntartható jövő formálása legalább ilyen fontos a Volkswagen számára.”