Tovább növelte eladásait a cseh Skoda Auto. A német Volkswagen konszernhez tartozó legnagyobb cseh autógyár az idei első fél évben 448 ezer 600 személygépkocsit értékesített, 3,8 százalékkal többet, mint a tavalyi év első felében – közölte a Skoda Auto.
A közlemény szerint ezzel a Skoda Auto most első ízben a negyedik legkeresetteb személygépkocsi márka lett Európában. A nyugat-európai piacokon éves alapon 9,8 százalékkal több, 260 ezer 800 Skodát adtak el, míg Közép-Európában 3,3 százalékkal 95 ezer 800-ra emelkedett az eladott kocsik száma. A legnagyobb érdeklődés a középkategóriájú Octavia iránt nyilvánult meg, ebből a típusból 121 ezer 300-at adtak el, 24,1 százalékkal többet, mint 2023 első hat hónapjában. A második helyen a Kamiq típus van 61 ezer 100 autóval, ami 4,7 százalékos növekedés. A harmadik pozíciót a Fabia kiskocsi foglalja el 56 ezer 800 eladott autóval, ez 17,5 százalékos növekedés. Őket a Karoq, a Kodiaq és a Superb modellek követik, amelyeknek már az új generációi kerültek a piacra. A hetedik helyen az Enyaq elektromos modell áll, az eladott 30 ezer 600 autó éves alapon 5,9 százalékos visszaesést jelent.
Külföldön a legnagyobb érdeklődés a Skodák iránt Németországban volt, ahol fél év alatt 17,8 százalékkal 91 ezer 100-ra nőtt az eladás. Ez a német autópiacon a negyedik helyet jelenti. A Skoda Auto üzemi nyeresége az első fél évben 26,1 százalékkal 1,149 milliárd euróra emelkedett.
Az autógyár több mint 37 ezer embernek ad munkát. Csehországon kívül Szlovákiában, Indiában és Kínában vannak üzemei.