Top 30 – Ezeket a kocsikat vettük 2025-ben

S-Cross 2023-ban
A Datahouse adatai szerint 2025 első két hónapjában 23 ezer 568 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, 5,1 százalékkal többet (1149 jármű), mint tavaly januárban és februárban. A márkák között első a Ford (3188 jármű), második a Suzuki (2816 jármű), harmadik a Toyota (2696 jármű), negyedik a Skoda (1889 autó), ötödik a Volkswagen (1766 jármű). A modellek versenyében a hazai Suzuki S-Cross vezet a Magyar Év Autója 2025 díjra jelölt Skoda Octavia ás az Év Magyar Autója 2025 díjra jelölt Suzuki Vitara előtt.

A személyautó márkák versenyében első a Suzuki (2816 személyautó, 6,79 százalékos növekedés 2024. január-februárhoz képest), a japán márka piaci részesedése 14,29 százalék, mögötte a Toyota a második (2217 személyautó, 7,97 százalékos visszaesés), harmadik a Skoda (1889 autó, 6,62 százalékos mínusz), negyedik a Ford (1668 személyautó, 143,86 százalékos meglendülés). Ötödik a Volkswagen (1440 személyautó, 22,66 százalékos növekedés), hatodik a Kia (1260 autó, 22,69 százalékos plusz).

sportautók nemzeti színek

Jól kezdte az évet a magyar személyautó-piacon a Renault (504 személyautó, 43,18 százalék plusz), jól ment a BYD-nek (251 autó, 217,72 százalék többlet), a Jeepnek (208 autó, 447,37 százalék növekedés), a Hondának (159 autó, 33,61 százalék gyarapodás), a Mininek (110 autó, 59,42 százalék emelkedés), a Subarunak (42 autó, 100 százalék plusz), az Alfa Romeónak 38 autó, 58,33 százalékos fellendülés), valamint a DS-nek (14 autó, 55,56 százalék plusz).

Rosszul indította az évet a Tesla (158 autó, -60,7 százalék), lanyhult az érdeklődés az MG-k iránt (141 autó, -46,39 százalék), gyengült a Fiat (135 személyautó, -38,91 százalék), és a Mitsubishik sem fogynak (44 autó, -44,3 százalék).

Ford Mustang

A magyar személyautó-piacon 2025-ben a B SUV kategória a legnépszerűbb (27,1 százalék részesedéssel, bestseller modell a Suzuki S-Cross (1486 autóval), a C osztályú SUV-ok a második helyet foglalták el (21,75 százalék részesedéssel), bestseller a Magyar Év Autója 2025 díjra jelölt Nissan Qashqai 497 autóval. Ezután jönnek az alsó-középkategóriás modellek (15,78 százalék a részesedés). Ezek közül a legkelendőbb a Skoda Octavia (1030 autó). A legnépszerűbb C egyterű a Volkswagen Touran (77 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Magyar Év Autója 2025 díjra nevezett Skoda Superb (227 autó), a kisautók között a szintén jelölt Suzuki Swift vezet (304 autó), a minik között a Toyota Aygo (126 autó) az első, a nagyautók között vezet a flottautók kategóriájában érdekelt Toyota Camry (161 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában élen az Év Magyar Autója megmérettetésben nevezett Ford Mustang (16 autó). A luxusautók között első a BMW 7/M (20 autó), a B kategóriás egyterűk között a Ford Tourneo Courier (94 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között a Magyar Év Autója díjra jelölt Skoda Kodiaq (259 autó). Első az E kategóriás szabadidő-autók mezőnyében a BMW X5/M (88 autó), az F kategóriában pedig a Mercedes-Benz G-osztály/AMG (56 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Ford Transit (282 jármű) és a Magyar Év Autója 2025 díjra jelölt Ford Transit Custom (482 jármű), a kishaszonjárművek között a Mercedes-Benz Citan (145 jármű), a legmenőbb pickup a Ford Ranger (604 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (639 jármű), a személyautó alapú kisteherautók között a Toyota Yaris Van vitte a prímet (10 jármű).

Rolls-Royce Cullinan

Idén még nem sok különlegesség kapott magyar rendszámot, de azért pár milliárd forint elment luxusra. Elkelt: egy Audi e-tron GT, egy Aston Martin Vanquish, egy McLaren 570S, egy Ferrari Roma, egy Ferrari SF90, egy Ferrari F150 Daytona, egy Aston Martin DBX, két Alpine A110, két Rolls-Royce Cullinan, két Ferrari 296 GTS, két Aston Martin DB12, két Aston Martin DB12 Volante, két Mercedes-Benz SL AMG, három Bentley Continental, három Porsche Taycan, három Lamborghini Urus, három Ferrari 296 GTB, három Porsche Panamera, négy Mercedes-AMG GT, hat Porsche 911, 19 Porsche Cayenne, 28 Mercedes-Benz G AMG.

A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (92,11 százalékos piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 608-at, 35,8 százalékos visszaesés). Jelentősen pang a buszértékesítés, 42 ilyen járművet – amiből 26 nagy, 12 tonnánál nehezebb – vettek tavaly Magyarországon. Ezek közül csak kettő magyar gyártású.

Top 30 új autó Magyarországon 2025-ben (személyautó és kishaszonjármű, I-II. hónap)

  1. Suzuki S-Cross 1486 autó
  2. Skoda Octavia 1030
  3. Suzuki Vitara 999
  4. Ford Tourneo Custom 639
  5. Ford Ranger 604
  6. Kia Ceed 511
  7. Nissan Qashqai 497
  8. Ford Transit Custom 482
  9. Toyota Corolla 383
  10. Kia Sportage 376
  11. Toyota Yaris Cross 359
  12. Dacia Duster 354
  13. Toyota C-HR 327
  14. Suzuki Swift 304
  15. Ford Kuga 297
  16. Volkswagen Golf 288
  17. Ford Transit 282
  18. Toyota Corolla Cross 280
  19. Ford Puma 277
  20. Hyundai Tucson 273
  21. Skoda Kodiaq 259
  22. Toyota Hilux 242
  23. Renault Clio 233
  24. Skoda Superb 227
  25. Volkswagen T-Roc 221
  26. Toyota RAV4 – 202
  27. Fiat Ducato 201
  28. Renault Master 193
  29. Volkswagen Passat 187
  30. Volkswagen Tiguan 183

(forrás: Datahouse)