
Végre van használható és élhető kis elektromos autó a magyar autópiacon. A Dacia Spring alternatívája, a Hyundai Inster Koreából érkezik.
A Hyundai a tavalyi Busani Nemzetközi Autószalonon leplezte le a tisztán elektromos Inster kis városi szabadidő-járművet, amely egyedülálló formai jegyekkel, komoly hatótávolsággal és valódi variálhatósággal, valamint fejlett technológiával jelenik meg az A-szegmensben.
A Hyundai Inster nem egy szép autó, de annál praktikusabb, ha városi mobilitásról és kis családról van szó. Utastere egyszerű, külön érdekesség az egymáshoz érő két első ülés, a vezetőoldali szélesebbe és tartalmaz két palacktartót. A megoldás hátránya, hogy nincs könyöktámasz. Cserébe dönthetők és külön mozgathatók a hátsó ülések, sőt, a jobb első ülés is síkba fektethető így akár 2 méter hosszú, felfújt sup is befér az Insterbe. Csomagtartója alaphelyzetben 280 literes.
A 3,8 méter hosszú Instert nagy teljesítményű egyenáramú (DC) töltőn legfeljebb 120 kilowattal táplálhatjuk, a 11 kilowattos fedélzeti AC töltő alapáras. Opcióként akkumulátor-fűtő berendezés és kiváló hatásfokú hőszivattyú is kérhető.
Az alapértelmezésben 42 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt Inster (ezt vezettük) opcióként 49 kWh-ás, nagyobb hatótávolságú akkumulátorral is rendelhető. Mindkét modellváltozatot egy villanymotor hajtja, amely az alapkivitelben 71,1 kW (97 LE) csúcsteljesítményre képes, míg a nagyobb hatótávolságú verzió legnagyobb motorteljesítménye 84,5 kW (115 LE.) A maximális forgatónyomaték mindkét kivitel esetében 147 Nm. A kisebb akkuval szerelt elektromos hatótávja 325 kilométer, a nagyobb akksis változaté 355 kilométer. Legnagyobb sebessége 140, illetve 150 kilométer/óra lehet.
A külső és belső V2L (járműből a fogyasztóra) csatlakozási lehetőségek lehetővé teszik különböző elektromos berendezések (110V/220V) működtetését, így az Inster további kiegészítő berendezések nélkül alkalmas a kétirányú töltésre. A V2L funkció segítségével többféle fogyasztó tölthető vagy működtethető, az elektromos kerékpároktól és rollerektől kezdve az elektromos kempingfelszerelésekig.
Kép és szöveg: Biró Csongor