Harmadik helyezést ért el a Pallasz Athéné Egyetem MegaLux járműépítő csapata a South African Solar Challenge versenyen, míg a Kefo a Motostudent motorépítő verseny innováció kategóriájának harmadik díját hozta el – hangzott el a két csapat közös budapesti sajtótájékoztatóján.
Kutasi Zoltán, a MegaLux járműépítő csapat vezetője felidézte, hogy a napelemes autók számára szeptember 24. és október 1. között megrendezett dél-afrikai versenyen Pretoriából Fokvárosba kellett eljutni kizárólag napenergia segítségével.
A mintegy 2200 kilométeres kötelező távon felül a csapatok extra kilométereket is gyűjthettek, ha autójuknak maradt még energiája, a MegaLuxnak nyolc nap alatt 4033 km sikerült megtennie – emelte ki Kutasi Zoltán.
Mint hozzátette, ez a harmadik helyhez volt elegendő, de két különdíjat is sikerült elhozni: a legsikeresebb újonc csapatnak járó elismerést, valamint a Nemzetközi Napenergia Szövetség elismerő díját. A csapatvezető elmondása szerint autójuk legmagasabb sebessége 122 kilométer, átlagsebessége pedig 70 kilométer volt óránként.
Kutasi Zoltán az MTI kérdésére elmondta, hogy a járművet, amely tavaly már Ausztráliában is versenyzett, újabb futamon már nem indítják, mert szabályváltozások várhatók a napelemes autók versenyében.
Tímári Attila, a Kefo Motostudent versenymotorépítő csapat vezetője felidézte, hogy a spanyolországi Motostudent versenyen minden csapat egy motorblokkot, kerék- és fékalkatrészeket kapott, ezeken kívül minden mást a csapatoknak kellett megtervezniük és megépíteniük versenygépükön.
Az október 9-én zárult verseny több statikus és dinamikus számot tartalmazott, már az építés során rendszeres jelentéseket kellett például küldeni, a helyszínen pedig többek között egy fiktív üzleti és marketingtervet is ki kellett dolgozni a motor évi 600 darabos sorozatgyártására.
A jármű az innovációs kategóriában 100-ból 95 pontot ért el, amivel a harmadik helyen végzett, a
célegyenesben pedig a második leggyorsabb járműnek bizonyult – emlékeztetett a csapatvezető.
Tímári Attila komoly sikerként értékelte, hogy a világon elsőként készítették el alumíniumhab-szénszövet ötvözetből egy motorkerékpár főtartóit, a legjobban várt végső futamon ugyanakkor műszaki hiba miatt nem tudtak elindulni. Mint hozzátette, a következő, 2018-as Motostudent versenyen már elektromos motorral szeretnének részt venni.