A BMW árbevétele 4,6 százalékkal, az elemzői várakozásoknak megfelelően 23,36 milliárd euróra nőtt a harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest.
A német autógyártó közleménye szerint az autóeladásokból származó árbevétel-arányos működési eredmény ugyanakkor 8,5 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 9,1 százalékról. A BMW szerint ennek oka, hogy a vásárlók inkább a kisebb méretű, és kisebb árrésű autókat keresték, valamint hozzájárult az is, hogy a BMW 5-ös sorozata kifutóban van, miközben a Mercedes-Benz legújabb E-osztályával kell állnia a versenyt. A Mercedes-Benz magasabb, 11,4 százalékos működési eredményt ért el a szeptember végéig tartó három hónapban.
A gyengébb eredmény másik oka, hogy erősödött az árverseny az Egyesült Államokban, ahol elsősorban a nagyobb árrésű városi terepjárókat (SUV) keresik.
Csoportszinten a BMW harmadik negyedéves kamat és adófizetés előtt eredménye (ebit) az elemzői várakozásoknak megfelelő 2,38 milliárd euró lett, az egy évvel korábbi 2,35 milliárd euróval szemben, elsősorban a BMW-csoport pénzügyi szolgáltatási üzletága kedvező teljesítményének köszönhetően.
Az elmúlt negyedévben a BMW több mint 583 ezer autót értékesített, ami 7 százalékos növekedés a 2015-ös azonos időszaki eladáshoz képest.