Harmadik negyedéves vesztesége ellenére a terveknek megfelelően készíti elő a Model 3 piacra vitelét a Tesla – jelentette be az elektromos autókat gyártó vállalat.
A Tesla közleménye szerint a 35 ezer dolláros árszinten széles vásárlóközönségnek szánt középkategóriás Model 3 sorozatgyártása az idén júliusban kezdődik meg és a negyedik negyedévre már eléri a heti ötezres volument. A Tesla az új modellel tervezi 2018-ig évi 500 ezerre, 2020-ig pedig évi egymillióra felfuttatni gyártási volumenét. A sorozatgyártás júliusi megkezdéséhez a Tesla még 2,0-2,5 milliárd dollárt készül beruházni.
A negyedik negyedévben a Tesla az egy évvel korábbinál 77 százalékkal többet, 24,8 ezret gyártott két jelenleg futó modelljéből, a Model S és a Model X SUV elektromos autókból. Tavaly a Tesla 84 ezer autót állított elő. Az idei első fél évben a gyártott két modellből 47-50 ezret tervez előállítani a Tesla. A Model S-re nem adott meg tervszámot az idei évre, a cég csak annyit közölt, hogy már 373 ezer megrendelést kapott az autóra.
A Tesla 2,28 milliárd dollár, az egy évvel korábbinál 88 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett a negyedik negyedévet 121,3 millió dollár veszteséggel zárta, kevesebb, mint felével az egy évvel korábbi 320,4 millió dollár veszteségnek.
Egyszeri tételek nélkül a Tesla részvényenként 69 cent veszteséget szenvedett el a negyedik negyedévben, nagyobbat az elemzők által várt 43-53 centnél. Az értékesítési bevételt elemzők 2,18-2,22 milliárd dollárra várták. A vártnál magasabb tényleges árbevétel több mint másfél százalékkal emelte meg a Tesla részvényének árfolyamát a tőzsdén kívüli forgalomban a szerdai zárás után. A Tesla árfolyama tizenkét hónap alatt több mint ötven százalékkal emelkedett.
A negyedéves eredmény-beszámoló tartalmazza a novemberben megvásárolt SolarCity adatait is. A tavalyi harmadik negyedévben történetében első alkalommal jelentett nyereséget a Tesla, és akkor még a negyedik negyedévre is nyereséget helyezett kilátásba.
A 2016-os évet a Tesla 675 millió dollár, részvényenként 4,68 dollár veszteséggel zárta, gyártott autónként mintegy 8035 dollárt (azaz 2,25 millió forintot). Éves árbevétele 73 százalékkal, hétmilliárd dollárra nőtt. Elemzők 6,9 milliárd dollárt vártak.