Elképzelhető, hogy a BMW a spartanburgi (Dél-Karolina) üzemébe telepítené bizonyos modellek gyártását Németországból, ha Donald Trump tényleg bevezeti a magasabb vámokat. Egy bochumi konferencián Harald Krüger, a BMW vezérigazgatója elmondta, hogy a spartanburgi üzemben a szabadidő-autók mellett ckd-gyártással készülnének BMW 5 szedánok is.
Már a Mercedes is használja ezt az technikát, a charlestoni (Dél-Karolina) üzemben szerelik végleg össze a már Németországban egyszer összeszerelt Sprinter kisteherautókat, így kerülve ki az egyesült államokbeli autóimportra vonatkozó különadót. Spartanburgban most csak szabadidő-autókat (X3, X4, X5, X6) gyártank, de a lista hamarosan bővülhet. „Sosem lehet tudni, hogy a jövőben hol, milyen modelleket kell gyártanunk. A gyártási technikáink elég rugalmasak ahhoz, hogy már meglévő üzemeket alakítsunk át új modellek gyártására, akár Németországban, akár az Egyesült Államokban” – mondta Krüger. A vezérigazgató azt is elárulta, mindössze kilenc hónap alatt alakították át annak idején a dingolfingi üzemet hármas szedán BMW-k gyártására, így ez a város lett München és Regensburg után a harmadik Németországban, ahol ezt a modellt gyártják.
A BMW már korábban konfliktusba került Donald Trump terveivel, ugyanis a németek a mexikói San Luis Potosiban építik új gyárukat, hogy aztán onnan vigyék az új autókat az Egyesült Államokba. Az új elnök a Bild nevű német lapnak ennek kapcsán azt nyilatkozta, a BMW ne vesztegesse ilyenekkel az idejét, hacsak nem akar majd 35 százalékos vámot fizetni minden importált modell után. Egyébként a bajoroknak már van két mexikói üzemük Lermában és Tolucában. A BMW nem érti az amerikaiak aggodalmát, hiszen a spartanburgi üzemben háromszor annyi autó készül évente, mint a 150 ezres kapacitású San Luis Potosi-i üzemben, ahol a jelenlegi tervek szerint 2019-ben kezdik meg a legújabb hármas sorozat gyártását az amerikai piacra.
Biró Milán