Hibrid modelljei piaci sikerére építve öt százalékkal 975 ezerre tervezi növelni európai eladásait, és egyúttal öt százalékos piaci részesedésének a megtartására törekszik az idén a Toyota.
Johan van Zyl, a Toyota regionális igazgatója a Genfi Autószalon alkalmából elmondta, hogy tavaly negyven százalékkal nőtt és a teljes értékesítés 32 százalékát tette ki a hibrid autók eladása Európában. “Jó úton haladunk az 50 százalékos hibrid arány eléréséhez 2020-ig” – tette hozzá. A Toyota a teljes európai autópiaci forgalom egy százalékos növekedésével számol az idén. A Toyota “Európa” alatt 56 országot ért, Oroszországot, Izraelt és Törökországot is beleértve.
A második legnagyobb európai autógyártó létrejöttét eredményező PSA-Opel egyesüléséről szólva a Toyota regionális igazgatója elmondta, hogy az egyáltalán nem érinti a japán autógyár európai értékesítési stratégiáját. Hangsúlyozta, hogy a Toyota hibrid technológiájával különbözteti meg magát a versenytársaitól.
Johan van Zyl Genfben újságírók előtt hangsúlyozta, hogy a Toyota a Brexit tárgyalások kimenetelétől függetlenül kitart brit üzleti vállalásai mellett. A nagy-britanniai gyártás folytatásáról feltett újságírói kérdésre szűkszavúan csak annyit mondott: “fogunk gyártani autókat az Egyesült Királyságban”.