A német Daimler AG és a Robert Bosch autóipari alkatrész beszállító vállalat együttműködésre lépett az évtized végére sorozatgyártásra érett vezető nélküli járművek kifejlesztésére.
A Daimler és a Bosch eddig abból indultak ki, hogy a 2030-as évekre lesz csak lehetséges piacéretté tenni az önállóan navigáló járműtechnológiát. A szenzortechnológiában azóta elért fejlődés és a mobilitási szolgáltatásokban kínálkozó egyre kecsegtetőbb üzleti lehetőségek azonban a prognózis felülvizsgálatára és együttműködési lehetőségek keresésére késztette az autóipari cégeket. Az autóipari vállalatok az autonóm közlekedési technológia fejlesztési költségeinek fedezéséhez szükséges összegek előteremtése érdekében is keresik az üzleti lehetőségeket a mobilitási szolgáltatásokban.
A Daimler fejlesztési igazgatója Ola Källenius szerint a robottaxikban rejlik az egyik ilyen bevételtermelő lehetőség. A Daimler 2020-ra tervezi bemutatni saját önállóan navigáló taxijának a prototípusát, 2025-re pedig kifejleszti a szolgáltatás üzleti modelljét is. A robottaxik sorozatgyártása a megfelelően alacsony költségszint elérésekor kezdődhet meg – mondta Ola Källenius.
Egy másik ígéretes mobilitási szolgáltatás a Daimler fejlesztési igazgatója szerint a közösségi járműmegosztás egy olyan formája lehet, amelyben nem az ügyfél megy el a legközelebbi szabad kocsihoz, hanem okostelefon alkalmazással rendeli magához az önállóan navigáló járművet.