Nyitott a világra – vezettük a Mini Cabriót

Vezettük az új Mini kabriót, ráadásul a legerősebb, legizgalmasabb és legszebb kiadását, a Mini John Cooper Works Cabriót.

10

A Mini Cabrio hazai premierjén bemutatkozott a Mini márka új termékmenedzsere. Oros Attila korábban hat éven át a BMW-csoport hazai marketing tevékenységét igazgatta. Kérdésünkre Oros Attila elmondta, hogy a legizgalmasabb időszakban veszi át a márka magyarországi képviseletét.

9

A Mini hódít nyitott tetejű változatban is, ezt bizonyítja, hogy immár közel 340 ezer ilyen példány rója a világ útjait. A tető nyitása teljesen automatikus, 18 másodpercig tart. Első fázisban napfénytető funkcióként csak a vászontető egy része nyílik, de a működtető gomb további nyomva tartásával a teljes fedél hátra csúszik. A modell történetében ez első teljesen automatikusan, elektronikusan működtetett szerkezet, a kabriót természetesen integrált borulásvédelmi rendszerrel egészítették ki. A tető mozgatása 30 kilométer/órás sebesség alatt lehetséges. A testre szabhatóság megmaradt a márka jellemzőjeként, különleges extraként szőtt brit zászló motívummal díszített textil is kapható.

8

Az új Mini Cabrio 98 milliméterrel hosszabb, 44 milliméterrel szélesebb és 1 milliméterrel magasabb, mint elődmodellje, miközben tengelytávolsága is 28 milliméterrel nőtt. A csomagtartó térfogata zárt tetővel körülbelül 25 százalékkal, immáron 215 literre nőtt, amely lenyitott tetővel 160 literre mérséklődik. Már alapfelszereltségként járnak a dönthető hátsó üléstámlák.

6

Piaci bevezetésekor a Cabrio négyféle motorváltozattal érhető el. A palettán helyet kaptak a BMW-csoport legújabb twinpower turbo erőforrásai. Belépő a háromhengeres benzinmotor a Cooper Cabrio modellben (100 kW / 136 lóerő maximális teljesítménnyel), a négyhengeres benzinmotor a Cooper S Cabrio modellhez jár (141 kW / 192 lóerő maximális teljesítménnyel). A háromhengeres dízelmotor a Cooper D Cabrio modellben 116 lóerős, a négyhengeres dízelmotor a Cooper SD Cabrio modellben 170 lóerős.

3

A kínálat csúcsán a Dunakanyarban rendesen meghajtott John Cooper Works változat trónol, amelynek 231 lóereje, 320 newtonméteres maximális nyomatéka és 6,5 másodperces százas sprintje (steptronic váltóval) tiszteletet kíván. Ha beülünk és beröffentjük a motort, a tiszteletet rajongás váltja fel. Ezzel az autóval nehéz normálisan közlekedni. Menetdinamikai kapcsolót és a váltót sportfokozatba tolva jelenik meg a Miniben lakozó ördög. A vezetés élménye a vezetés örömévé alakul át, a kocsi folyamatosan durrog visszaváltásnál, a gokartos életérzést pedig csak fokozza, hogy fölöttünk kitárult az ég és az arcunkat a tavasz friss szellői hűsítik. A határtalanul élvezetes autózásért nem kér nagy árat a kocsi, bármennyire is hajtottuk, az erdei utakon sem tudtuk 10,0 liter/100 kilométer fölé emelni a fogyasztását.

5

A JCW variáns természetesen sportkipufogó-rendszert, sportüléseket és sport féktárcsákat kapott, de a hamisítatlan Mini kabriózás élménye minden változatban átélhető, ha nem is olyan intenzitással, mint a 9,79 millió forintért kínált csúcsmodellben.

Biró Csongor