Ezt kell tudni az új Ibizáról

Az új Seat Ibiza belső tere jelentősen megnövekedett, elődjéhez képest az új modell lényegesen robosztusabb és biztonságosabb. 4059 milliméteres hosszával, 1780 milliméter szélességével és 1444 milliméter magasságával az elődjénél 87 milliméterrel szélesebb, 2 milliméterrel rövidebb és egy milliméterrel alacsonyabb. Ennél is fontosabb azonban, hogy új platformra építették.

Nyomtávja elöl 60, hátul 48 milliméterrel nőtt, míg tengelytávját 95 milliméterrel 2564 milliméterre nyújtották meg a tervezők. A csomagtartó 63 literrel, 355 literesre növekedett.

A benzinmotorok kínálatát három, egyaránt alumínium forgattyúházzal és hengerrel készülő konstrukció alkotja. Az első lehetőség a háromhengeres, 95 vagy 115 lóerős 1.0 TSI turbófeltöltővel, töltőlevegőhűtővel és közvetlen befecskendezéssel. 2017 végén érkezik az új 1.5 TSI erőforrás, négy hengerrel és 150 lóerővel. Az egyliteres, 95 és 115 lóerő teljesítményű TSI motorok befecskendezési nyomása 250 bar, míg az 1.5 TSI esetében ez eléri a 350 bar nyomást is. Minden TSI változat változó szelepvezérléssel rendelkezik, amely a finom járás mellett segíti az alacsony és magas fordulatszámon illetve egyéb, a vezető szándékaiból adódó helyzetekben való reagálást. A motorblokkok és hengerfejek anyaga alumínium, a kettős felső szíjhajtású vezérműtengely szervizperiódusa 30 000 kilométer körül alakul, a hatékonyság fokozása érdekében pedig startstop rendszert is alkalmaznak az új modellnél.

seat-ibiza-009h_nyito_large

A 75 lóerő teljesítményű 1.0 MPI erőforrással szerelt modell maximális nyomatéka 95 Nm, amely 3000 és 4300 percenkénti fordulat között áll rendelkezésre. Az aggregát egy ötsebességes kéziváltóhoz csatlakozva képes a negyedik sebességi fokozatban elérni 167 kilométer/órás végsebességét. A 95 lóerő teljesítményű 1.0 TSI nyomatéka 175 Nm, amely 2000 és 3500 fordulatszám között elérhető. Maximális sebessége 182 kilométer/óra, álló helyzetből 10,9 másodpercre van szüksége, hogy elérje a 100 kilométer/óra sebességet. A 115 lóerő teljesítményű 1.0 TSI maximális sebessége 195 kilométer óránként, az álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre történő gyorsítást 9,3 másodperc alatt teljesíti. 200 Nm maximális forgatónyomatéka 2000 és 3500 közötti percenkénti fordulatszám-tartományban érhető el.

Az 1.6 TDI dízelmotorok 80, 95 és 115 lóerős változatban állnak rendelkezésre. Azz új MQB A0 padlóváz a sűrített földgázzal (CNG) üzemelő, 90 lóerős 1.0 TSI aggregát alkalmazását is lehetővé teszi az új Ibiza modellekben. A sebességváltók palettáján 95 lóerőig öt-, efelett pedig hatfokozatú manuális váltómű szerepel, de a hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) szintén megtalálható a kínálatban.

seat-ibiza-022h

Az MQB A0 padlóváz

A Modular Quer Baukasten padlóváz-koncepció (MQB) a Volkswagen-csoport egyik legújabb technikájaként fokozott gyártási rugalmasságot és robusztus kivitelezést kínál. Különböző modellek számára és akár ugyanazon piaci szegmensen belül tesz lehetővé többféle karosszériaváltozatot, különböző tengelytávokkal, ugyanazon konstrukciós alapokon. A Seat elmúlt évekbeli kutatás-fejlesztési (R&D) beruházásainak jelentős részét fordította a martorelli gyár 1-es gyártósorának az új MQB A0 padlóvázhoz való adaptálására, ezzel a Seat a Volkswagen-csoport első márkája, amely alkalmazza e technikát.

Az új modellben nőtt a melegen alakított alkatrészek száma, nagyban hozzájárulva tömege csökkentéséhez és merevségének növeléséhez, egyben javítva menetteljesítményeit és mérsékelve üzemanyag-fogyasztását. Összesen 900 robot és több mint 4000 hegesztési pont garantálja az új SEAT Ibiza robusztus konstrukcióját. A ponthegesztés a lézertechnológiával kiváló eredménnyel szolgál: kiemelkedő szerkezeti szilárdságú, egyben igen könnyű karosszériakonstrukció.