A trend nem változik, a kisautók egyre nagyobbak, egyre felszereltebbek és egyre okosabbak. Mindez igaz a megújult Volkswagen Polóra, amelynek bemutatóján mi is ott voltunk.
A kisautók népszerűsége töretlen, keveset fogyasztanak, ideális városi autók. A Volkswagen Polo 2017-ben megkapta a Golf technikai és kényelmi felszerelését, nagyobb lett az utastere és még vezetés élménből is többet ad. Utóbbit a berlini statikus bemutatón nem tudtuk ellenőrizni, de elhisszük a PR-eseknek.
A 2017-es a valaha volt leghosszabb Polo. Több, mint 4 méter, 7 centivel szélesebb az előző modellnél. A jármű eleje csapott, rásimul, rámutat az útra. Áramvonalas és kellőképpen elegáns a külső dizájnja, mégis energikus, fiatalos hatást kelt. Megnövekedett a belső tere is, még több a hely az utasoknak és a csomagoknak.
Az új Polo ötféle felszereltségben lesz kapható, választhatunk majd a Trendline, a Comfortline, a Highline, a Beats és a GTI kiadásból. A Trendline a szolid felszereltség, LED-es nappali fénnyel, koccanásgátlóval (kis sebességnél automatikusan fékez) és gyalogosfelismerő rendszerrel is rendelkezik. 14 hüvelykes felnikkel kerül majd a piacra. Magyar áráról még nincs információnk, a bemutatón elhangzott, hogy Németországban 12 ezer 975 eurótért már vihető. A Comfortline kiadás sok elektronikai pluszt ad, a 15 hüvelykes felni mellet légkondit és fejlett infotainment rendszert kaphatnak a vásárlók a pénzükért.A Highline verzióban az alapmodellt parkolósegéddel, LED-es lámpákkal, bőrbevonatú kézifék- és váltókarral látták el, az alapfelni ebben az esetben is 15-ös.
A Beats kiadás alapvetően a fiatalokat célozza meg, ugyanis helyett kapott az autóban a világhírű amerikai hip-hop producer, Dr. Dre Beats elnevezésű 300 wattos hangrendszere. 16 hüvelykes kerekek, impozáns fekete belső várja a vásárlókat ebben a modellben. A Beats hangrendszer extra felszereltségként kérhető a többi modellverzióba is.
Az ötödik az elhagyhatatlan GTI. Az elődjénél erősebb, 2.0 literes 200 lóerős TSI motor kap helyet az autóban. Sportos külsejét agresszívebb lökhárítók és egy kis szpojler díszíti. Hogy még versenyautósabb legyen, a GTI-t 18 hüvelykes felnivel is megvásárolhatjuk majd.
A 2017-es modell 9 féle Euro 6-os motorral lesz elérhető. A már említett 200 lovas GTI-n kívül 65-től 150 lóerős modellek közül választhatunk. Most először gázüzemű verzió is készül a Poloból, 90 lóerős, 1.0 literes TGI motorral. A gázüzemű, a dízel és a benzines kiadás is stop-start rendszerrel kerül a piacra.
Az új Polo okosabb elődeinél. A klasszikus tolatóradar és tempomat mellett automatikus vészfék, holttérfigyelő, parkolássegítő rendszerekkel is kiegészül majd. A sebességtartó immár 210 kilométer/óráig működik, a holttérfigyelő pedig az oldalsó tükrökben felvillanó jelzésekkel figyelmeztet, hogy jármű van a tükör holtterében. Az autó szenzorai hátrafelé is figyelnek, jelzi a sofőrnek, ha mögötte egy másik autó, biciklis, vagy gyalogos tartózkodik, szükség esetén tolatás közben magától fékez is, hogy elkerülje a koccanást.
A Volkswagen Polo júniusi világpremierje volt a Volkswagen 2017-es nagy kampányának első állomása, a konszern innentől kezdve minden hónapban bemutat egy-egy új modellt idén. A Polo azért került-e kiemelt helyre, mert a Volkswagen jelenleg nagyon fontosnak tartja a kisautó szegmenst. A wolfsburgi autógyártó 2020-tól indítja nagyszabású elektromosautó-projektjét, ennek előszele volt az idén megrendezett 11 napos elektromosautó-túra, az e-Tour Europe, amelyen egy zöld rendszámos elektromos Golf és a Járműipar.hu is részt vett.
Biró Milán