A megfizethető árú elektromos autók területén a piacvezető szerep megszerzését tűzte ki célul magának a Volkswagen.
“Meg fogjuk védeni (a Teslától) a 30 ezer eurós határt” – jelentette ki Herbert Diess, a VW márkaigazgatója. A VW márkaigazgatója szerint 2020 lesz az áttörés éve az elektromos mobilitásban, mégpedig azért, mert akkor kerül piacra a VW nagy reménysége, az elektromos ID. A Tesla a napokban kezdte meg a széles piacnak szánt, viszonylag alacsony árfekvésű “Model 3” tömeggyártását. A Model 3 alapára 35 ezer dollár (csaknem 9,5 millió forint), az eddigi Tesla-áraknál jelentősen alacsonyabb.
A Volkswagen bejelentette azt is, hogy együttműködésre lépett a Kuka robotgyártó vállalattal elektromos és önállóan navigáló autók kiszolgálását végző berendezések fejlesztésére. Az egyik ilyen elképzelés például az, hogy a vezetőnek csak le kell majd parkolnia az autót egy megadott helyen, az akkumulátorok feltöltésével járó minden egyéb feladatot pedig már robotok végezik el. A Kuka nemrégiben került a kínai Midea háztartásiberendezés-gyártó vállalat tulajdonába.