Mindegyik német autógyár teljes erőbedobással dolgozik – többnyire informatikai cégek bevonásával – a jövőbeni mobilitás kulcsfontosságú technológiája, az önvezető járművek kifejlesztésén.
Jó néhány évnek el kell telnie még ahhoz, mire vezető nélküli robottaxik lephetik el a városokat, a sofőrt a jármű vezetésében támogató különféle járműelektronikai funkciók azonban már számos modellben szériafelszerelésnek számítanak és fejlesztésük lépésről lépésre halad a teljesen autonóm önvezető rendszerek létrejötte felé. Az Audi például az új A8-as modellt már olyan 3. szintű automatizálással szereli fel, amely bizonyos feltételek mellett már át tudja venni az irányítást a vezetőtől, azaz 60 kilométer/órás sebesség alatt rövid ideig a vezetőnek nem szükséges a vezetésre figyelnie. A jármű irányítását korlátozottan ellátni képes és a vezetőt időnként a felügyelet átvételére felszólító 3. szintű technológiával szinte már minden autógyártó rendelkezik, de a rendszert jellemzően még nem szerelték be széria modelljeikbe, azokban csak a 2. szint az elterjedt.
A Volkswagen konszern fő márkája a VW az idén tavasszal a Genfi Autószalonon mutatta be önállóan navigáló tanulmány modelljét. A futurisztikus kivitelű “Sedric” minibusz rendelésre érkezik és önállóan viszi el utasait a megadott helyre. A Sedric (SElf DRIving Car) a Volkswagen jövőbeni mobilitásról alkotott elképzelését valósítja meg. A koncepció szerint a járművek birtoklásáról a jövőben az igény szerinti bérletre helyeződik át a hangsúly. Az autósok a jövőben már nem magát a járművet, hanem a fuvar rendeléséhez szükséges apró készüléket birtokolják majd, amellyel a világon bárhol rendelhetnek majd maguknak járművet.
A BMW az idén negyven, az amerikai Intel és az izraeli Mobileye vállalatokkal közösen kifejlesztett önvezető autóval kezdi meg a technológia kipróbálását Münchenben, más európai és amerikai városokban, valamint Jeruzsálemben. Ezekben a kísérleti járművekben azonban még vezető ül a volán mögött, hogy szükség esetén beavatkozhasson. A kísérletek alatt minden egyes tesztjárművet még egy kísérő autó is követ. A tesztek eredményes lezárását követően a BMW 2021-ben tervezi piacra vinni a sorozatgyártása érett önvezető modelleket.
A Daimler is dolgozik a vezetőtől a kormány és a pedálok kezelését fokról fokra átvevő járműelektronika kifejlesztésén. A Bosch járműipari beszállító vállalattal kialakított együttműködése keretében a Daimler jövőre helyezi forgalomba kísérleti flottáját, majd 2022-re megkezdi a robottaxik értékesítését. Az időközben elért fejlesztési eredményeket pedig fokról fokra beépíti az éppen aktuális modellekbe. A Mercedes S-osztály idén ősszel megjelenő frissített modelljei például már automatikus előzési, követési távolságot és sebességkorlátot tartó, valamint vészfékezési funkcióval rendelkeznek majd.
A Porsche AG vezérigazgatója, Oliver Blume viszont tavaly a Westfalen-Blatt német lapnak adott interjúban kifejtette, hogy egy önvezető sportkocsi szerinte pont annyira csábító dolog, mint például “egy Rolex karóra, amivel akár tojást is lehetne főzni”. “A Porsche kocsik vezetői soha nem fognak lemondani a vezetés élményéről, a volánt soha nem fogják kiadni a kezükből” – mondta, megjegyezve ugyanakkor, hogy bizonyos “komfortfunkciókra”, például a dugóban araszoló autó mozgatásának az átvételére viszont akár még egy sportkocsiban is szükség lehet.