A Delphi Automotive nemrég bemutatta a 48 voltos járművét, amely a járműgyártók számára döntő jelentőséggel bírhat a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó előírásoknak való jövőbeni megfelelés tekintetében, anélkül, hogy feláldoznák a vevők számára oly fontos teljesítményt. A vállalat megerősítette, hogy jelenleg két nemzetközi járműgyártóval dolgoznak együtt a technológián, és 18 hónapon belül a gyártás is megindulhat.
A Delphi 48 voltos lágy hibrid technológiáját egy Honda Civic 1.6-literes dízeljárműben mutatták be, amely lehetővé teszi az intelligens energiafelhasználást. Az egyedileg kialakított jármű-architektúra a motorigény minimalizálása érdekében maximalizálja a 48 voltos energiafelhasználást és növeli meg a teljesítményt, miközben több mint 10 százalékkal csökkenti a CO2 emissziót.
„Ez nem csupán egy jelentős lépés a kettős feszültség kapacitását alkalmazó elektromos architektúrák újratervezése irányában, mindez a szoftver diadala is”- nyilatkozta Jeff Owens, a Delphi műszaki főigazgatója. „A járműteljesítmény, a vezetékrendszerek, valamint az adatkezelés ezen intelligens megközelítése nem csupán az üzemanyag-hatékonyságot fokozza, de egy világszínvonalú vezetési élményt is lehetővé tesz, miközben tovább erősíti a gépjármű aktív biztonsági rendszereit és a megnövelt rendszer-összekapcsoltságot.”
A megoldás a járműgyártók számára széleskörű lehetőséget biztosít arra, hogy újító elgondolásaik során ne kényszerüljenek a nagyobb teljesítményt biztosító, ugyanakkor nagyobb kivitelt igénylő motorok felé történő elmozdulásra. Ez technológia, a járműindulás hatékonysága érdekében, hasznosítja majd azt, amit a mérnökök „e-töltőnek” neveznek. A Delphi modelljárműve átlagosan 25%-kal növeli meg az alacsony fordulati forgatónyomatékot.
Az IHS piackutatása alapján, a járműiparban az elkövetkezendő évtizedben jelentős átalakulás következik be. 2025-ben a világon eladott, minden 10 gépjárműből egy 48 voltos hibrid lesz.