A Seat eladásai 13,7 százalékkal emelkedtek az idén az első fél évben, az elmúlt 16 évben nem látott bővüléssel az egyik leggyorsabban növekvő márka volt az európai piacon.
A márka globálisan 246 500 autót értékesített az idén az első hat hónapban. A június is erős hónap volt: 45 200 eladott autóval 12,6 százalékos volt a növekedés. A Seat marketingért és értékesítésért felelős alelnöke, Wayne Griffith a kiemelkedő adatokat a cég eddigi legnagyobb termékoffenzívájával magyarázta, amelynek egyik fő eleme, hogy a tavaly bevezetett Ateca modellel az Európában dinamikusan fejlődő SUV szegmensből hasított ki részesedést a márka. A modellmegújulás folytatódik egy új kompakt crossoverrel, az Aronával, majd 2018-ban egy harmadik SUV-val, valamint az új Ibizával. A márka legfőbb piaca Spanyolország, de jól szerepel Németországban és az Egyesült Királyságban is.
A Datahouse adatai szerint a Seat Magyarországon 671 autót adott el az idén az első fél évben, ezzel részesedése 1,2 százalékos jelenleg az új személyautók piacán. A bővülés ugyanakkor erőteljes: több mint 100 százalékos volt a tavalyi év hasonló időszakához képest.
A spanyolországi székhelyű multinacionális vállalat a Volkswagen-csoport tagja, teljes termelésének több mint 80 százalékát exportálja, és a világ több mint 75 országában van jelen. A márka 2016-ban összesen 410 200 gépkocsit értékesített világszerte.
A SEAT-csoport három spanyolországi termelési központjában több mint 14 ezer főt foglalkoztat. Emellett gyártóhellyel rendelkezik Csehországban, Portugáliában és Szlovákiában.