Visszaestek az év első felében dél-koreai autógyárak az autóipar jövedelmezőségi rangsorában.
A Hyundai bevételarányos jövedelmezősége 5,4 százalék lett az első hat hónapban, 1,2 százalékponttal alacsonyabb a 2016 első félévinél. A Kia pedig 3 százalékos bevételarányos jövedelmezőséget ért el, 2,2 százalékkal alacsonyabbat az egy évvel korábbinál.
A Hana Financial Investment befektetési tanácsadó által végzett felmérés eredménye szerint a Hyundai 12 nagy autógyártó bevételarányos jövedelmezőségi rangsorában négy helyezéssel a kilencedikre esett vissza. A Kia pedig a nyolcadik helyről a lista aljára bukott le.
Autóipari szakértők szerint a dél-koreai autógyártók jövedelmezőségének romlása egyrészt megnövekedett marketing költségeik, másrészt pedig a Kínával kialakult politikai feszültség miatt következett be, ami nagymértékben visszavetette eladásaikat a világ legnagyobb autópiacán.
Az idei első hat hónapban a legnagyobb bevételarányos jövedelmezőséggel, 11,2 százalékkal a BMW dolgozott. A második helyen a Daimler áll 9,6 százalékkal, a harmadikon pedig az amerikai General Motors 8,0 százalékkal. A Volkswagen bevételarányos jövedelmezősége 7,7 százalék.