Az Opel elnök-vezérigazgatója, Michael Lohscheller szeptember 12-én sajtótájékoztatóval nyitotta meg a Frankfurti Autószalon Opel-standját. A márka főnöke 300 újságíró előtt, a PSA-vezérigazgató Carlos Tavares jelenlétében vezetett fel három világújdonságot. A kompakt Grandland X a felfutó SUV-szegmensbe lép be. Lohscheller közölte, hogy ez az autó hamarosan megjelenik az új csúcsdízellel és nyolcfokozatú automatával is. Ráadásul a Grandland X lesz a konnektoros hibridként (plug-in-hybrid) is kapható Opel.
Emellett az Opel Insignia új csúcsmodelljei álltak középpontban: a dinamikus GSi a különleges sportlimuzinok hagyományát folytatja a márkánál, az összkerékhajtású Country Tourer pedig a kalandot keresők legjobb választása.
A 4,48 méter hosszú Grandland X, az Opel X‑családjának harmadik tagja, új kihívóként pezsdíti fel a virágzó SUV-osztályt − a kompakt szegmensben hétről húsz százalékra nőtt a SUV-részarány 2010-től máig. Emellett a Grandland X bővíti az Opel eleve széles kínálatát a különösen népszerű kompakt kategóriában. A robbanékony, precíz, hatékony új Opel Insignia GSi limuzin és kombi változatban egyaránt azok sportkocsija, akik értékelik a különlegességet. A vezetési stílushoz és az útviszonyokhoz a másodperc töredéke alatt alkalmazkodó széria FlexRide futómű és a húszhüvelykes alufelnire szerelt opcionális Michelin Pilot Sport 4 S gumi hatására remek az útfogás. Az intelligens torque vectoring összkerék-meghajtás élénkké teszi a kanyarodást, jó oldalvezetéssel ad maximális stabilitást, és kiválóan adja át az útra a hajtóerőt. A nyolcfokozatú automata a kormány mögötti billentyűkkel is kapcsolható. Az Insignia új generációját könnyű szerkezet, alacsony súlypont és turbóerő jellemzi.
Az Insignia frankfurti fellépését az új Opel Insignia Country Tourer teszi teljessé. Nyers, különleges vonzerejével ez is az Insignia-család csúcsmodelljei közé tartozik. Ezüstösen csillogó haspáncélja „leföldeli” az autót, és biztos állást ad neki. Robusztus megjelenéséhez hozzájárul a karosszéria alsó részén és a kerékíveknél a fekete védőburkolat. Hátulról az alsó védőlemez és a kipufogóvégek mutatják szélesebbnek. Aki elhagyná az aszfaltot, 20 milliméterrel nagyobb szabad magasságnak, torque vectoring nyomatékelosztású twinster összkerék-meghajtásnak és új ötlengőkaros hátsó futóműnek örvendhet. Megfelelő teljesítményt erős turbómotorok fejtenek ki.