A német Volkswagen autókonszern augusztusban összesen 453 200 VW márkájú autót értékesített, amely éves összehasonlításban 9,3 százalékos növekedést jelent.
Összességében az első nyolc hónapban 3 millió 900 ezer VW márkájú járművet értékesített a konszern világszerte, 1,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A növekedés leginkább a kínai és az egyesült államokbeli kereslet kedvező alakulásának köszönhető.
Németországban éves szinten 11 százalékkal, 37 ezerre csökkent a VW márkájú járművek értékesítése az év nyolcadik hónapjában, amelynek döntően az az oka, hogy a vásárlók egyre inkább elfordulnak a dízeljárművektől, mivel a német nagyvárosok keresik a megoldást a lakott területek légszennyezésének csökkentésére, Stuttgartban és Münchenben ennek keretében felmerült a kevésbé korszerű dízeljárművek kitiltásának az ötlete is a városközpontokból.
A dízelmotorok kitiltásának és károsanyag-kibocsátásának napirenden tartása a közbeszédben a dízeljárművek ellen indított kampány része, az intenzív kampánynak meg is lett a hatása, a dízelautók piaci részaránya csökken – jelentette ki korábban Matthias Müller, a Volkswagen AG vezérigazgatója.
Minthogy a VW márka nyereségessége elmarad a konkurensekétől, az eredménymutatók javítása érdekében a Volkswagen 2025-ig tartó gyökeres szerkezeti átalakítást indított. A program az üzemek termelékenységének javítása mellett modelloffenzívát is előirányoz a magas nyereségtartalmú SUV kategóriában, valamint világpiaci vezető szerep elérését az elektromos autók gyártásában.
A Volkswagen konszern már korábban jelezte, hogy a következő öt évben kilencmilliárd eurót tervez alternatív hajtásláncok, elektromos és hibrid modellek fejlesztésére fordítani.