Jelentősen nőtt a Graboplast Zrt. nyeresége tavaly

Több mint kétszeresére, 467 millió forintra nőtt a Graboplast Zrt. adózott nyeresége tavaly, a 2014. évihez képest – közölte a győri székhelyű cég. A közlemény szerint a vállalat 2015-ös pénzügyi beszámolóját a társaság közgyűlése csütörtökön egyhangúan elfogadta. A győri, kecskeméti és tatabányai gyártó bázisokkal rendelkező padlógyártó vállalat árbevétele 3 százalékkal, 18 milliárd forintra nőtt 2014-hez képest, amelynek kilencven százaléka exportból keletkezik. Az alkalmazottak száma tavaly több mint hetvennel nőtt, megközelítette a 640-et a fejlesztéseknek köszönhetően.

Idén februárban nyitották meg a vállalat új gyártó egységét, a Grabo Design Padlógyárat Tatabányán. A 6,2 milliárd forintból felépült új bázis a vállalat beruházási programjának első lépcsője volt, és olyan új technológiával előállított padlóburkolatok készülnek ott, amelyek piaca világszerte tíz százalék feletti növekedést mutat. A vállalat a következő időszakban Kecskeméten is jelentős összeget fektet be, 2017 végéig tovább növelik a foglalkoztatottak számát. A bács-kiskuni megyeszékhelyen tavasszal olyan beruházás kezdődött, amely lehetővé teszi a vállalat versenyképességének és exportbevételeinek további növekedését. A tájékoztatásban Jancsó Péter, a Graboplast elnök-vezérigazgatója kifejtette, hogy az exporttevékenység fejlesztésével a vállalat célja az új padlótípusoknál az átlag feletti növekedés elérése, ezáltal a speciális padlógyártók meghatározó európai szereplőjeként piaci súlyának további növelése.

A cég a lakossági padlók előállítása mellett saját fejlesztésű speciális padlóburkolatokat gyárt Győrben és Tatabányán, illetve parkettát készít Kecskeméten. A cég a világ egyik legnagyobb busz- és vonatpadló-gyártója, a vállalat készítette például a riói és a sanghaji metró padlóját.