Háromszor több új autót vettek a csehek, mint a magyarok

Rekordszámú, 259 693 darab új személygépkocsit adtak el 2016-ban Csehországban. Éves szinten ez 12,5 százalékos növekedés – közölte a cseh autóipari szövetség hétfőn Prágában.

A cseh autópiacon a hazai Skoda Auto cégé a vezető szerep, amelynek piaci részesedése tavaly 31,7 százalékot tett ki. A Skoda Auto eladása tavaly több mint 11 százalékkal 82 267 kocsira emelkedett. A 2. helyen a német Volkswagen áll 12 százalékos növekedéssel és 26 598 eladott autóval. A harmadik a dél-koreai Hyundai, amely 20 992 autót adott el, ami hét százalékkal több, mint 2015-ben. A további helyeket az amerikai Ford, a román Dacia és a francia Renault foglalja el.

A PwC piacelemző és tanácsadó cég szerint a cseh autópiac növekedése az idén is folytatódni fog, de a tavalyinál kisebb mértékben. “Az idén új rekordra számítunk. Becsléseink szerint a piac 7-12 százalék között fog bővülni” – nyilatkozta Vejtech Oplestil, a PwC képviselője.     Az eladott személygépkocsik 75 százalékát cégek, 25 százalékát magánszemélyek vették meg. A legnagyobb kereslet (21 százalék) az alsó középkategóriás autók iránt mutatkozott, a családi autók (SUV) és a terepjárók együttes aránya 20 százalék volt. A benzinmotoros kocsik aránya 54 százalék, míg a dízelautóké 43 százalék volt.

A legkeresettebb modellnek változatlanul a Skoda Octavia számított 28 406 eladott darabbal, a második helyen a Skoda Fabia (21 769), a harmadikon pedig a Superb volt (11 100).  A külföldi modellek közül a legnagyobb érdeklődés a Hyundai i30 és a Volkswagen Golf modellek iránt mutatkozott.